تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار استاندار جدید قم، این شهر را پایگاه انقلاب و تشیع در جهان دانستند كه خدمت به آن خدمت به جهان اسلام است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله صافی گلپایگانی در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمت به قم خدمت به جهان اسلام است

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار استاندار جدید قم، این شهر را پایگاه انقلاب و تشیع در جهان دانستند كه خدمت به آن خدمت به جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با تأكید به اینكه شهر قم باید شهر نمونه و الگویی برای جهان اسلام باشد فرمودند: قم از هنگام امامان معصوم (ع) مورد توجه بوده است. در گذشته بیش از دویست هزار محدث و راوی اخبار اهل بیت (ع) و اسلام در این شهر زندگی می‌كردند.
ایشان وجود بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه (س) در قم را یكی از ویژگی‌های مهم این شهر دانستند و گفتند: تأسیس حوزه علمیه در جوار مرقد مطهر كریمه اهل بیت (ع) از افتخارات قم به حساب می‌آید. از این رو همه باید هویت اسلامی خود را همچنان حفظ نمایند و ادارات و بازار قم و خیابان‌های آن دارای ظواهری ولائی، علوی و معنوی داشته باشند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم خدمت به قم را خدمت به جهان اسلام ارزیابی كردند و افزودند: این از افتخارات بزرگی است كه شامل هر كس نمی‌شود. امیدواریم استاندار جدید عصری نو، اسلامی و مذهبی در قم به وجود آورد كه در شأن اسلام و ارزش‌ها باشد.
ایشان با بیان اینكه قم می‌بایست پیام‌های دینی و قرآن و اهل بیت (ع) را به سراسر جهان برساند، خطاب به مهندس محتاج تصریح كردند: امیدواریم بتوانید خشنودی و رضایت حضرت حجت (عج) را فراهم سازید.