تبیان، دستیار زندگی
یم  رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاكید بر لزوم ادامه نهضت قرآن در جامعه گفت: باید مركزی ملی تاسیس شود و با تعیین معیارهای قرآنی به سنجش حركت‌های این حوزه بپردازد. حضرت آیت الله  محمدعلی تسخیری، رییس م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به منظور رسیدن به جامعه قرآنی باید رفتارمان را با معیار قرآنی بسنجیم

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاكید بر لزوم ادامه نهضت قرآن در جامعه گفت: باید مركزی ملی تاسیس شود و با تعیین معیارهای قرآنی به سنجش حركت‌های این حوزه بپردازد.

حضرت آیت الله  محمدعلی تسخیری، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت عظیم قرآنی در ایران به وجود آمد، گفت: این نهضت كه در زمینه‌های قرائت، تجوید، تفسیر و ترجمه معانی قرآن به وجود آمد از الطاف بزرگ الهی به ملت ایران بود.
وی با تاكید بر لزوم ادامه نهضت قرآنی تا ایجاد جامعه قرآنی، اظهار داشت: اگر مومنین با توجه به فرامین و آیات قرآن رفتار كنند جامعه قرآنی به وجود خواهد آمد اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم كه این جامعه خیلی زود تشكیل شود.
آیت‌الله تسخیری با اشاره به اینكه ما همواره باید اعمال و رفتارمان را با معیارهای قرآنی مورد سنجش قرار دهیم، تصریح كرد: باید مركزی ملی تاسیس و با تعیین معیارهایی به سنجش حركت‌های انسانی بپردازد.
رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حركت قرآنی كشورمان را با وجود تمام نواقص حركتی مبارك دانست و گفت: امت اسلامی و توده‌های مسلمانان جهان از ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام انتظار دارند كه الگوی یك جامعه قرآنی را ظاهر سازد بدون شك فعالیت های قرآنی همچون ترتیل، قرائت، تفسیر و ترجمه قرآن مقدمات تحقق و تكثیر مفاهیم قرآنی در جامعه هستند.
آیت‌الله تسخیری با تاكید بر ترغیب ظاهری جامعه به سوی قرآن به عنوان مقدمه برای ورود بر محتوای آن، ادامه داد: ما در جهت تحقیق قرآن تلاش فراوانی كرده‌ایم و امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی و اماكنی چون موزه ملی قرآن كریم به تعمیق قرآن در وجدان عمومی جامعه كمك كند چرا كه هویت ما هویتی قرآنی است و اگر بخواهیم به هویت خود تمسك كنیم و ابعاد این هویت را در وجودمان درونی كنیم باید قرآن و مفاهیم آن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.