ود حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در دیدار ستاد یادواره سرداران و پنج هزار ودویست شهید استان قم، برگزاری یادواره های شهداء را ترویج مقام شهادتارزیابی كردند و گفتند: كاری كه امام خمینی(ره)در تاریخ خود كرد، واقعاًمعجزه گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاری كه امام خمینی در تاریخ خود كرد، معجزه‌ گونه بود

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در دیدار ستاد یادواره سرداران و پنج هزار ودویست شهید استان قم، برگزاری یادواره های شهداء را ترویج مقام شهادتارزیابی كردند و گفتند: كاری كه امام خمینی(ره)در تاریخ خود كرد، واقعاًمعجزه گونه بود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آیت الله فاضل لنكرانی در این دیدار مسأله شهادت را مایه بركت و فضل جامعه اسلامی برشمردند وفرمودند:مسأله شهادت بدون اغراق و مبالغه باعث بركت و فضیلت این كشور است.هر چه داریم مرهون خون شهداست و شهدا تا روز قیامت برگردن ما حق دارند. ازاینرو ما نمیتوانیم آنها را فراموش كنیم، تاریخ هم شهادت آنها را فراموشنخواهد كرد.
ایشان با بیان جایگاه و مقام شهادت و شهید در قرآن یادآورشدند: انسان گاه در تعریف مسایل دچار اغراق و مبالغه میشود ولی خداوند وتعبیرات قرآن واقعیت محض است قرآن میفرماید: خداوند مال و جانهای مؤمنین را خریداری كرده و در عوض آن بهشت را در اختیار شهدا قرار داده است. ازاین رو وقتی پدران شهدا نزد من می آیند، به آنها بشارت میدهم كه چون پدرشهید هستید جایتان در بهشت است. زیرا كسی كه خداوند او را صاحببهشت قرارداده است از پدر و مادر خود صرف نظر نمیكند و شافع آنها میشود.
استاددروسخارج حوزه علمیه قم برگزاری یادواره های شهدا را ترویج مقام شهادت ارزیابی كردند و توضیح دادند: جوانان امروز كه دیروز حضور نداشتند،نیازمند آن هستند كه مقام شهادت برای آنها تبیین شود.
ایشان در ادامه باگرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) تبیین شخصیت ایشان به جوانان راازوظایف مسئولین دانستند و تأكید كردند: جوانها امام خمینی (ره) واندیشه هایایشان را درك نكرده اند. یكی از وظایف هیئتها و مسئولین این استكه امام راحل(ره) را به جوانان بشناسانند. كاری كه امام خمینی(ره) درتاریخ خود كردواقعاً معجزه گونه بود. اگر جوانان را با بنیانگذار جمهوری اسلامی، جهاد وشهادت آشنا كنیم آنگاه روحیه ایثارگری و شهادت در آنهازنده خواهد شد.
ایشان در پایان با تقدیر از دست اندركاران برگزاری یا دواره های شهدا فرمودند:برگزاری یادوراه شهدا باعث تداوم انقلاب میشود.این كار خود یك عبادت بزرگ به شمار میآید.