تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب قوانین مربوط به بخش مسابقه چالش برنامه نویسی دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ارایه شده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوانین مسابقه چالش برنامه نویسی دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

در این مطلب قوانین مربوط به بخش مسابقه چالش برنامه نویسی دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ارایه شده است...

قوانین مسابقه چالش برنامه نویسی

به استحضار می رساند برای حل سؤالات و ارسال متن برنامه می توانید از سه زبان برنامه نویسی استفاده نمایید:

1. زبان C/C++ با کامپایلر g++ 4.6.0 (قابل دسترسی از این آدرس – dev C++ و Code Blocks از این کامپایلر استفاده می کنند و مورد تأیید هستند، ولی Visual Studioo از این کامپایلر استفاده نمی کند و مشکلات احتمالی در پذیرش جواب بر عهده شرکت کننده است). و C++ 11

2. زبان Pascal با کامپایلر 2.6.0 free Pascal ( قابل دسترسی از این آدرس – دقت داشته باشید این کامپایلر فرق هایی با سایر کامپایلرها نظیر Turbo Pascal دارد، مثلاً چنانچه متغیر حلقه در خود حلقه عوض شود، خطای زمان کامپایل توسط free Pascal ایجاد میشود در صورتی که Turbo Pascall با این موضوع مشکلی ندارد).

3. زبان Python2 - کامپایلر

برای برگزاری هر چه دقیق‌تر چالش برنامه نویسی تبیان و نیز جهت آگاهی کلیه‌ی عزیزانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، قوانین و مقررات مسابقات توسط کمیته‌ی فنی و هیئت داوران، به شرح زیر تدوین شده است:

1. تعداد نفرات برنامه‌نویسی دقیقاً یک نفر است.

2. مسابقات در دو رده‌ سنی برگزار می‌شود:

(الف) دانش‌آموزان دوره اول متوسطه (سال هفتم، هشتم و نهم)

(ب) دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه (سال دهم و سوم و چهارم دبیرستان)

3. نحوه‌ امتیاز دهی به‌صورت صفر یا یک است، یعنی یا پاسخ ارسالی به یک سؤال درست است یا نادرست که به‌ترتیب نمره‌ صفر و یا نمره‌ کامل سؤال توسط شرکت کننده کسب خواهد شد و حد میانه‌ای برای نمره‌ یک سؤال وجود ندارد.

4. رده بندی نهایی بر اساس تعداد سؤالات حل شده انجام خواهد پذیرفت. در صورت تساوی در تعداد سؤالات حل شده، رده‌بندی براساس زمان ارسال پاسخ‌های صحیح به سرور انجام می‌شود، یعنی ارسال سریع‌تر پاسخ صحیح به‌ نفع هر شرکت کننده خواهد بود. برای سنجش دقت نظر شرکت‌کنندگان، یک جریمه‌ زمانی برای هر بار ارسال پاسخ غلط در نظر گرفته شده است.

5. نمره‌ سؤالات مختلف با هم یکسان است و با توجه به زمان باقی‌مانده از مسابقه و شناختی که هر شرکت کننده از توانایی خود دارد، باید به تقسیم زمان برای حل سؤالات اقدام شود.

6. داوری مسابقات برخط (online) ممکن است بنا به ملاحظاتی در لحظه، انجام نپذیرد و نتایج نهایی با تأخیر بر روی سایت قرار بگیرد.

7. چنانچه برای کمیته‌ فنی و هیئت داوران محرز شود فرد هر گونه تخلف یا تقلبی در هر مرحله از مراحل مسابقه انجام داده است، تشکیل شور داده و برابر تصمیم اتخاذ شده با فرد خاطی برخورد خواهد کرد و حق هیچ گونه اعتراضی برای فرد خاطی وجود ندارد.

8. ساعت دقیق برگزاری مسابقات، نحوه‌ی ثبت نام، اعلام نفرات برگزیده و اطلاعیه‌های مهم همه در وب سایت مسابقات به نشانی www.firststep.ir درج می‌شود.  کلیه‌ی شرکت کنندگان موظفند برای اطلاع از این موارد به وب سایت مسابقات مراجعه کنند و کلیه‌ مسئولیت‌ها در این باره بر عهده‌ شرکت کنندگان بوده و در صورت قصور، هیچ مسئولیتی متوجه مسئولین برگزاری نخواهد بود.

تماس با ما

آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول

مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

تلفن: 81202428، 81202167

نمابر: 81202311

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

کانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

بخش پژوهش های دانش آموزی