تبیان، دستیار زندگی
اعلام اسامی فیلم های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، درگذشت آیت الله هاشمی و واکنش هایی که از طرف هنرمندان به دنبال داشت از مهمترین رویدادهای فرهنگ و هنر در هفته گذشته بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به یاد هاشمی

اعلام اسامی فیلم های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، درگذشت آیت الله هاشمی و واکنش هایی که از طرف هنرمندان به دنبال داشت از مهمترین رویدادهای فرهنگ و هنر در هفته‌ گذشته بود.

بخش سینما تلویزیون تبیان
به یاد هاشمی

سینما تلویزیون

سینما به روایت آیت الله

بازخوانی دیدگاههای آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره سینمای ایران.

نگاه آیت الله هاشمی به سینما

مرور دیدگاه چند سینماگر درباره آیت الله هاشمی رفنسجانی.

رقابت برای سیمرغ سی و پنجم

اسامی فیلم های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رسماً اعلام شد تا نُه فیلمساز جوان و فیلم اولی، رقابت شان را با هجده فیلمساز باسابقه برای دریافت سیمرغ های بلورین این دوره از مهم ترین رویداد سینمای ایران آغاز نمایند.

کارنامه محمدرضا گلزار

بررسی کارنامه محمدرضا گلزار که پس از 14 سال حضورش در هر فیلمی گیشه آن را تضمین می کند. گلزار سال 81 با سام و نرگس وارد سینما شد ؛‌سال های ابتدایی نمی دانست سمت و سویش در سینما كدام است تا این كه كما اكران شد و شمایل تازه ای از این بازیگر در ذهن مخاطبان بدست آمد. گلزار همچنان آقای گیشه است و سهم زیادی از فروش فیلم ها را باید به نام او نوشت.

 برنامه های صبحگاهی سیما

یک گزارش درباره برنامه های صبحگاهی تلویزیون در سه دهه اخیر.

ادبیات و کتاب

روایتی خواندنی از  ٨٢ سال زندگی پر فراز و فرود + کتابشناسی 

کتاب زندگی و زمانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از  آخرین کتاب هایی است که درباره این شخصیت دینی و سیاسی  کشور نوشته شده و اردیبهشت امسال با حضور وی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب رونمایی شد.

اهالی شعر و ادب از آیت الله هاشمی رفسنجانی می گویند

شاعران و نویسندگان کشورمان همچون سایر آحاد جامعه در پی در گذشت یار دیرین انقلاب در پیام ها و یادداشت هایی به درگذشت ناگهانی وی واکنش نشان دادند.

پایداری

انتقام پیروزی از دانش‌آموزان

یاد نوباوگان شهید مدرسه امام حسن مجتبی (ع) این گل‌های پرپر شده انقلاب اسلامی به مقاومت دلاورانه ملت ما رنگ مظلومیتی جاودانه بخشید و چهره زشت دشمنان انقلاب اسلامی را از همیشه نمایان‌تر ساخت.

بازگشت 98 پرستوی مهاجر

پیکرهای پاک 98 شهید دوران دفاع‌مقدس که مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای چهار و تک پشتیبانی عملیات والفجر هشت بود صبح روز چهارشنبه 15 دی‌ماه از مرز شلمچه به وطن بازگشتند، در هفتگل آیین وداع با آنان برگزار شد.

در سی‌سالگی شهید می‌شوم

امروز پنجمین سالروز شهادت «شهید مصطفی احمدی» یکی از جوانان دانشمند و نخبه ایران‌زمین است؛ شهیدی که در دفاع‌مقدس علمی حضور یافت.

هنر

دیوار بزرگ چین، عظمت معماری باستان+ عکس

دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می شود، طولانی ترین و بزرگ ترین سیستم دفاع نظامی در دنیای باستان است.

آبرام گیمز و پوسترهای جنگ

آبرام گیمز از جمله هنرمندان مدرنیست بریتانیایی است که به دلیل تاثیرات مهمی که در زمینه طراحی گرافیک در جنگ جهانی دوم برجای گذاشت، در تاریخ گرافیک معاصر دارای اهمیت خاصی است.

درگذشت هاشمی رفسنجانی، فضای هنر را تغییر داد

شب گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام، رئیس شورای مصلحت نظام، رئیس جمهور اسبق و یکی از شاخص ترین چهره های انقلاب اسلامی ندای حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.  خبر درگذشت ایشان بر تمامی عرصه های اجتماعی از جمله هنر تاثیر گذاشت.

جواهرسازی در هنر معاصر

جواهر و جواهرسازی در دنیای امروز دیگر جنبه تزئینی ندارد و جنبه‌های مفهومی، زیبایی‌شناسانه و تکنیکی آن در رابطه با بدن، مسئله جواهرسازی هنری معاصر است. به همین دلیل نمایشگاهی از جواهرسازی در گالری آریا برپاست.

هنرمندان در وداع با «هاشمی»

هنرمندان بسیاری صبح سه‌شنبه، ٢١ دی برای وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی حضور یافتند.