تبیان، دستیار زندگی
سرویس ورزشی تبیان با تمام مشكلاتی كه آمریكا به عنوان میزبان مسابقات برای صدور ویزای ملی پوشان ایجاد كرد ، سرانجام تیم ملی كشتی آزاد كشورمان پس از چند روز معطلی در استانبول و آنكارا، تركیه را به مقصد نیویورك ترك كرد. در مراسم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناكامی دبیر و طلایی در دوراول

به گزارش سرویس ورزشی تبیان

با تمام مشكلاتی كه آمریكا به عنوان میزبان مسابقات برای صدور ویزای ملی پوشان ایجاد كرد ، سرانجام تیم ملی كشتی آزاد كشورمان پس از چند روز معطلی در استانبول و آنكارا، تركیه را به مقصد نیویورك ترك كرد.

در مراسم وزن كشی و قرعه كشی این دوره از مسابقات ، تمامی نفرات تیم ایران حضور داشتند و با قرعه بسیار سختی رو به رو شدند. محمد اصلانی با حریفان چینی و ارمنستانی ، محمد طلایی با كشتی گیران ایتالیایی و آمریكایی، علیرضا دبیر با نمایندگان اهل استونی و بلغارستان، هادی حبیبی با حریفان ونزوئلایی و آمریكایی، مجید خدایی با كشتی گیرانی از آمریكا و فنلاند، علیرضا حیدری با ورزشكارانی از هلند و مجارستان و علیرضا رضایی با كشتی گیرانی از سویس و تركیه همگروه هستند.

در صبح روز نخست مسابقات علی رضا دبیر یكی از امیدهای اول ما دركسب مدال طلا در پیكار حساس خود به مصاف قهرمان بلغاری رفت و علیرغم اینكه تا لحظات پایانی بازی دو بر صفر از حریف خود پیش بود ، بازی را در فن كمر گیری با نتیجه دو بر سه به حریف واگذار كرد.

در وزن 60 كیلو گرم كاپیتان كشورمان محمد طلایی كه مشكلات زیادی در راه صدور ویزا برای وی ایجاد شد ، در مقابل حریف قدر آمریكایی قرار گرفت. طلایی در این دیدار بسیار خسته نشان داد و در نهایت با نتیجه سه بر یك بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار كرد.

در وزن 55 كیلو گرم محمد اصلانی موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه پنج بر چهار شكست دهد .

در وزن 74 كیلو گرم، هادی حبیبی در یك كشتی زیبا و مهیج حریف ونزوئلایی را 10 بر صفر مغلوب كرد. در این بازی، حبیبی به خوبی كشتی گرفت.

در وزن 84  كیلوگرم ، مجید خدایی در دور اول استراحت داشت و كشتی نگرفت.

در وزن 96  كیلوگرم ، علی رضا حیدری دلاور كشتی كشورمان در یك پیكار زیبا، حریف اهل هلند را 10 بر صفر از پیش برداشت.

در وزن 120كیلوگرم ، علی رضا رضایی كشتی گیر سنگین وزن كشورمان ، موفق شد با حساب 10 بر صفر حریف سوئیسی خود را مغلوب كند.

در مسابقات بعد از ظهر روز اول، خدایی كشتی گیر وزن  84 كیلویی كشورمان به مصاف حریف آمریكایی رفت كه در این پیكار كشتی را به حریف قدر خود واگذار كرد.

هادی حبیبی هم در دور دوم در مقابل كشتی گیر آمریكایی قرار گرفت كه حبیبی توانست با یك بازی زیبا و منطقی حریف قوی خویش را مغلوب سازد و به عنوان سرگروه صعود كند.

دراین دوره از مسابقات 78 كشور شركت كرده اند .

كشتی گیران كشورمان ، قبل از آغاز بازیها با حضور در محل ساختمانهای ویران شده در 11 سپتامبردو سال قبل ، به قربانیان این حادثه ادای احترام كردند .