تبیان، دستیار زندگی
این روزها با تبدیل كامپیوتر به یك ابزار، وابستگی ما به آن روز به روز بیشتر می شود. كامپیوتر نیز مثل هر وسیله دیگری احتمال خرابی دارد. نكات زیر برخی از نكاتی است كه درچنین مواقعی می تواند قبل از آن كه شما به یك متخصص مراجعه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمكهای اولیه برای كامپیوتر شما

این روزها با تبدیل كامپیوتر به یك ابزار، وابستگی ما به آن روز به روز بیشتر می شود. كامپیوتر نیز مثل هر وسیله دیگری احتمال خرابی دارد. نكات زیر برخی از نكاتی است كه درچنین مواقعی می تواند قبل از آن كه شما به یك متخصص مراجعه كنید،  به درد بخورد.

كامپیوتر روشن نمی شود

در چنین مواقعی و مخصوصاً وقتی كه نه مانیتور و نه خود كیس روشن نمی شوند، بیشترین احتمال از نرسیدن برق به دستگاهها است. سیم های برق را بررسی كنید و اگر از سه راهی استفاده می كنید، مطمئن شوید كه برق رسانی را درست انجام می دهد و این كه كلید آن خاموش نشده است.

برنامه ای كه دیروزكار می كرده است، امروز كار نمی كند

این مشكل در سیستم عامل ویندوز هر از چند گاه، قابل مشاهده است. بسته به نوع ویندوزتان ازSystem Restrore استفاده كنید كه به شما اجازه می دهد به حالت قبلی كه ویندوز كار می كرده است، برگردید.اگر بسته به نسخه ویندوزتان این كار را نتوانستید انجام دهید، برنامه ای كه كار نمی كند راuninstall كرده و مجدد نصب كنید و در نهایت اگر باز هم جواب نگرفتید، نصب مجدد ویندوز را امتحان كنید. در این حالت مطمئن شوید كه از همه اطلاعاتی كه لازم دارید، نسخه پشتیبان تهیه كرده اید.

كامپیوتر موقع روشن شدن هارد درایو را نمی شناسد و می خواهد از فلاپیboot شود

اگر به هر دلیل در كیس كامپیوتر را باز كرده اید، احتمال دارد كه سیم ارتباط هارد و مادربرد و یا سیم برق آن شل شده باشد. این ارتباطات را چك كنید. همچنین این اتفاق در صورتی كه كیس را جابه جا كرده باشید هم محتمل است.

صفحه كلید و یا موس كار نمی كند

باز هم بیشترین احتمال به مشكل در اتصالات این دو در پشت كامپیوتر برمی گردد، مخصوصاً اگر كیس شما پشت به دیوار و چسبیده به آن باشد، آنها را چك كنید. در صورتی كه شما از موس تان به مقدار زیاد و طولانی مدت در حال استفاده باشید، احتمال خرابی آن نیز می رود. اگر راه حل اول جواب نداد، برای اطمینان ازاین موضوع می توانید آن را روی یك دستگاه دیگر امتحان كنید.

دستگاه برای مدت كوتاهی درست كار می كند، ولی بعد از چند دقیقه قفل می كند

مشكل اصلی می تواند گرما باشد، اطراف كامپیوتر را خلوت كنید و گردش هوا را در اطراف منبع تغذیه كیس چك كنید ( گردش خوب هوا به طول عمرمانیتورهم اضافه می كند.) احتمال آن كه فنCPU كامپیوتر از كار افتاده باشد نیز وجود دارد. این نكته را معمولاً با گوش دادن می توان متوجه شد. این احتمال كه با جابه جایی كیس فن ازCPU جدا شده باشد نیز وجود دارد.