بی ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قصد دارد خدمات ویژه ای را برای نمازگزاران این دو مسجد در نظر بگیرد. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، احمد  امین عباس مدیر اداره درها با نظارت ریاست ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمات ویژه برای نمازگزاران مسجد الحرام و مسجد النبی

ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قصد دارد خدمات ویژه ای را برای نمازگزاران این دو مسجد در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، احمد  امین عباس مدیر اداره درها با نظارت ریاست کل امور مسجد الحرام ومسجد النبی اقداماتی را برای سهولت و آسانی ورود و خروج نماز گزاران درنظر گرفته است.

وی دراین راستا توضیح داد : درهای مسجد الحرام  با نصب چراغهای راهنما مجهز شده اند، به این صورت که  اگر چراغ  سبز رنگ روشن باشد، یعنی مسجد برای ورود مسلمانان فضای کافی دارد و اگر چراغ قرمزرنگ روشن باشد، یعنی مسجد برای ورود نمازگزاران گنجایش و ظرفیت ندارد و نماز گزاری به آن داخل نشود.

ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی برای ورود و خروج نماز گزاران در ماه مبارک رمضان همه درهای مسجد الحرام را که تعداد آن به 129 درمی رسد، بازگذاشته است. وی از300 کارمند به طور موقت خواست تا برباز و بسته کردن درها نظارت داشته باشند.

در مسجد الحرام  7 پله برقی  نصب شده اند که به ورودی مسجد الحرام منتهی می شوند علاوه بر این  دو پلکان داخلی موجودند که یکی برای ورود و دیگری برای خروج نمازگزاران است .

 مسجد الحرام که  دارای درهای فراوانی است، این اداره از در جدید "صفا" که دارای دو آسانسور برای راحت رسیدن زائران به طبقات فوقانی مسجد الحرام  است، استفاده کرده است و قصد دارد که ورودی در جدید " صفا" و آسانسورهای موجود در آن را گسترش دهد. همچنین این اداره بعضی از درها را برای  پیشامدهای ناگهانی اختصاص داده است .

مدیر اداره درهای مسجد الحرام اشاره کرد: این اداره مانع  ورود غذا، نوشیدنی، خرما، قهوه وهمچنین وسایل زائد همچون ساک حتی در زمان اعتکاف می شود و فقط  ماشینهای برقی مخصوص معلولین اجازه  ورود دارند.