تبیان، دستیار زندگی
حفاظت از محیط زیست از دغدغه های دستگاه قضاست از این رو حمایت های قانونی را از محیط زیست در راستای اجرای قوانین داریم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حفاظت از محیط زیست از دغدغه های دستگاه قضاست

حجت الاسلام کثیرلو گفت: حفاظت از محیط زیست از دغدغه های دستگاه قضاست از این رو حمایت های قانونی را از محیط زیست در راستای اجرای قوانین داریم.

بخش حقوق تبیان

حجت الاسلام کثیرلو

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رئیس دادگستری شهرستان قزوین در دیدار رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت:  حفاظت از محیط زیست در كشور اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هم از نظر شرعی و فقهی و هم در قانون اساسی و قوانین مدون كشور به موضوع محیط زیست توجه شده و دولت نیز به آن اهتمام ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: ماموریت های سازمان محیط زیست متنوع و متعدد است و تمامی امور مربوط به حوزه های آب و خاک، هوا و گیاهان و جانوران وحشی را در برمی گیرد و وظایف آن هم محیط های انسانی و هم محیط های طبیعی را شامل می‌شود.

حجت الاسلام کثیرلو تاكید كرد: حمایت از محیط زیست به معنی حمایت از تك تك انسانهاست و اگر ما از محیط زیست حمایت و حفاظت كنیم از خودمان حمایت كرده و به سلامت زندگی خود کمک کرده ایم.

وی عنوان کرد: از نظر حمایت های قانونی همچون گذشته و بیش از آن آماده همكاری و حمایت از فعالیت ماموران محیط زیست هستیم تا در انجام  مامویت های خود با موانع برخورد نكنید.

وی اظهارداشت: برای پرونده های مهم شعبه ویژه داریم و اگر شما با جدیت کار کنید دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان خدمت گذار محیط زیست انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین از مدیران محیط زیست و دستگاه های مرتبط خواست از بخشی نگری پرهیز كنند و دیدگاه تعاملی نسبت به وظایف همدیگر داشته باشند .

وی اظهارداشت: برای پرونده های مهم شعبه ویژه داریم و اگر شما با جدیت کار کنید دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان خدمت گذار محیط زیست انجام خواهد داد.

در ادامه رئیس اداره حفاظت شهرستان قزوین گفت: حمایت و همکاری قوه قضاییه در رسیدن به اهداف سازمان حفاظت محیط زیست در راستای امنیت و نگهداری از حیات وحش و محیط زیست وجلوگیری از آلودگی محیط زیست و صنایع امر مهم و لازم است.

کاووسی از نقش بی بدیل قضات در حفظ و حمایت از محیط زیست تشکر و قدر دانی کرد و برگزاری برنامه های مشترک در راستای باز آموزی مجموعه قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست را از اهم برنامه های مشترک دانست.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .