تبیان، دستیار زندگی
وز حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت ایام اعتكاف در ماه مبارك رجب پیامی را صادر كرد.  متن پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر ماه مبارك رجب، سلام بر رجبیون، سلام بر روزه داران و غفرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معتكفین برای نجات ممالك اسلامی از دشمنان اسلام و پیروز

حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت ایام اعتكاف در ماه مبارك رجب پیامی را صادر كرد.

متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر ماه مبارك رجب، سلام بر رجبیون، سلام بر روزه داران و غفران و رحمت الهی بر اعتكاف كنندگان، سلام بر شما عزیزانی كه ندای را لبیك گفته، و بر سر سفره رحمت خداوند متعال نشسته و از نعمت های بیكران آن بهره مند می شوید. بر خود ببالید، و به این سعادت بزرگ افتخار نمائید. و شكر خدای منان را بجا آورید.
كدام لذت دنیایی را می توان با این لذات حالات خوش معنوی مقایسه نمود، كجایند آنان كه به فكر عیش و نوش مادی و تفریح های غیر سلام همراه با گناه و لذات زودگذر دنیا هستند.
این الملوك و ابنا الملوك آیا می توان برای قرب به خداوند و رسیدن به مقام والای انسانیت ارزشی مادی معین نمود. آیا می توان لحظه های پر فیض و با نشاط سحر و افطار شما معتكفین را با زمان دیگران مقایسه نمود هرگز، اینجاست كه باید آیه شریفه قرآن را با توجه و تدبر تلاوت نمود: یا ایها الذین آمنو استجبوا الله و للرسول اذا دعاكم لما یحییكم. ای كسانی كه به خدا و پیامبر ایمان آورده اید به خداوند و پیامبر او پاسخ بگوئید. آنگاه كه شما را می خوانند تا حیات و زندگی واقعی به شما هدیه كنند.
آری این است حیات حقیقی و این است زندگی كه سرشار از معنویت و روح پاك و تهذیب نفس و تقرب به خداوند متعال. خود را برای انجام وظایف و تكالیف الهی آماده می كنیم و به پیامبر بزرگ رحمت حضرت ختمی مرتبت عرض می كنیم: در این دوره كه وجود نازنین و شریف دوازدهمین فرزند برومند شما امام عصر''عج'' در غیبت بسر می برند، ما جوانان و روزه داران باتمام وجود اعلام می نمائیم، كه مانند یك سرباز فداكاری و آماده، از احكام نورانی اسلام و معارف غنی اهل بیت''ع'' حمایت نموده، و وظیفه خود می دانیم امر به معروف و نهی از منكر را در میان جامعه خود انجام داده و با بدعت ها و مطالب انحرافی از دین برخورد داشته و این افتخار را تا ظهور موفور السرور آن ولی دوران و قطب عالم امكان برای خود محفوظ بداریم.
عزیزان: این اوقات گرانبها را غنیمت داشته و برای خود و دیگران و برای نجات ممالك اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان دعا كنید و فرج حضرت بقیه الله الاعظم''عج'' را از خداوند متعال مسئلت نمائید.
رسا