تبیان، دستیار زندگی
تد جوان در سفر عمره بواسطه پیوند میان خود و پروردگار متحول می شود حفظ این دستاورد معنوی مستلزم تداوم ارتباط میان روحانیت و دانشجوست. حجت الاسلام مجتبی امامی خلیل آبادی، استاد دانشگاه و روحانی کاروان عمره دانشجویی در گفتگو با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط میان دانشجو و روحانیت باید پس از سفر عمره نیز تد

جوان در سفر عمره بواسطه پیوند میان خود و پروردگار متحول می شود حفظ این دستاورد معنوی مستلزم تداوم ارتباط میان روحانیت و دانشجوست.

حجت الاسلام مجتبی امامی خلیل آبادی، استاد دانشگاه و روحانی کاروان عمره دانشجویی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به این نکته که قشر جوان نسبت به مسائل معنوی تاثیرپذیری بیشتری دارد، گفت: جوان بودن مخاطبان عمره دانشجویی ویژگی ممتاز این سفر معنویست چرا که جوان در پذیرش معارف اسلامی آماده تر است، مطالب را بهتر درک می کند و به خاطر می سپارد.
وی اظهار داشت: شرایط مکانی و معنوی خاص مکه و مدینه برای همه به ویژه قشر جوان تاثیرات ماندگاری دارد که باید پس از بازگشت با تداوم ارتباط و برنامه های فرهنگی تداوم یابد.
حجت الاسلام امامی با تاکید بر توسعه سفرهای عمره دانشجویی در جهت معنوی کردن محیطهای علمی کشور، گفت: جوان در این سفر متحول می شود، این تحول می تواند در دوستان و اطرافیانش نیز تاثیرگذار باشد، حفظ این تاثیر مستلزم تداوم ارتباط بین روحانی و دانشجویان است که روحانی کاروان می تواند با استفاده از بهانه هایی چون پاسخگویی به سئوالات مختلف دانشجو برای تقویت این ارتباط بکوشد.
وی دانشجویانی که از دین، آگاهی چندانی ندارند را نیازمند تبلیغ دانست و اظهار داشت: روحانی کاروان عمره دانشجویی وظیفه دارد با ارائه برنامه های مناسب در جذب جوانان کوشا باشد و در این راه باید تمام تلاش خود را بکند و هیچ فردی را حتی اگر گرایش چندانی به دین ندارد از خود طرد نکرده بلکه با او بیشتر نزدیک شده و رسالت تبلیغی خود را به نحو احسن به انجام رساند.
این روحانی کاروان با تذکر این نکته که فرصت برای استفاده از عمره کوتاه و زودگذر است، به دانشجویان توصیه کرد که روحانیون کاروان را چون دوست خود بدانند و در همه موارد به آنها مراجعه کنند تا بتوانند بهره بیشتری از سفر خود کسب کنند.
شبستان