تبیان، دستیار زندگی
کارشناسان زیبایی، اندام انسان ها را به شکل های مختلفی تقسیم بندی کرده اند که یکی از مهمترین آنها، خانم هایی با اندام سیبی شکل هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانم هایی با اندام سیب بخوانند

کارشناسان زیبایی، اندام انسان ها را به شکل های مختلفی تقسیم بندی کرده اند که یکی از مهمترین  آنها، خانم هایی با اندام سیبی شکل هستند.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

خانم هایی با اندام سیب بخوانند.

هر انسانی باید فرم بدنش را بشناسد و طبق آن لباس بپوشد، تنها در این صورت است که زیباتر جلوه می کند، هم خودش لذت می برد و هم دیدنش برای دیگران شادی بخش است. شخصی که از قوانین لباس پوشیدن الگو برداری نمی کند، نمی تواند عیوب بدنش را با پوشش مناسب، پنهان دارد و در نظر دیگران هم بد هیکل جلوه می کند.

بدن سیبی شکل چگونه است؟

بدن سیبی شکل گرد، با تجمع چربی در اطراف شکم و کمر تعریف نشده است. زنان دارای این نوع بدن خصوصیات زیر را دارند :

• بالاتنه درشت

اگر سیبی شکل هستید، موهایتان را دم اسبی کنید، این کار گردنتان را بلند می کند و بالاتنه تان کشیده تر به نظر می رسد.

• شانه گرد

• سینه های بزرگ

• دورکمر پهن و تعریف نشده

• باسن پهن

افرادی كه اندام‌شان اصطلاحا به سیب شبیه است، شكم و شانه‌هایی پهن دارند درحالی كه دست‌ها و پاهای‌شان لاغرتر از سایر اجزای بدن‌شان است. البته لازم نیست حتما شكم كسی خیلی بزرگ باشد تا جزو سیب‌ها به حساب بیاید. همین كه بالا تنه بزرگ‌تر از پاها باشد، كافی است.

بنابراین، هدف در هنگام لباس پوشیدن و انتخاب لباس مناسب باید، پنهان کردن گردی و شکل دادن به فرم بدن باشد.

راسته و تنگ ممنوع است

این افراد نباید سراغ مدل‌های راسته و تنگ بروند. همچنین پوشیدن دامن‌های بلندی كه تا مچ پا می‌رسند هم به‌نفع ظاهر این افراد نیست. بهتر است تا حد امكان سراغ مدل‌های تا روی زانو با ویژگی‌های مورد قبلی بروید.

پاشنه‌دارها؛ بهترین انتخاب

معمولا كسانی كه اندام‌شان شبیه سیب است پاهای لاغر و زیبایی دارند. برای همین خیلی مهم است كفش‏هایی بپوشند كه زیبایی پاهای‌شان را نشان دهد. استفاده از كفش‏های پاشنه‌بلند یا لژدار، كفش‌های تخت، صندل‌های بند‌دار همچنین كفش‌های تختی كه به اسم كفش باله شناخته می‌شوند، برای این دسته از افراد كاملا آزادهستند.

لباس هایی با برش امپراطوری و مدل های مختلف دامن

لباس ایده آل برای زنان با فرم بدن سیبی شکل، برش های امپراتوری هستند به ویژه هنگامی که بر روی ناحیه سینه با یقه V تنگ تر، و از کمر به پایین آزادتر هستند. آنها محاسن شما را افزایش می دهند و شکم و ران را باریک تر جلوه می دهند. از لباس های فوق العاده تنگ دارای زوائد و تزئینات و یا دارای پارچه با رنگ های متضاد اجتناب کنید، زیرا تنها حجم بیشتری به بدن شما می دهند.

به همین ترتیب، مدل های مختلف دامن با پارچه سبک و همچنین با برش مستقیم یک گزینه عالی هستند. هنگامی که دامن را امتحان می کنید، مطمئن شوید که در باریکترین قسمت پای شما به پایان می رسد. این امر باعث می شود پاهایتان فوق العاده لاغر و باریک به نظر برسند. از دامن با طرح پارچه برجسته چین خورده، اجتناب کنید.

رنگ های تیره، بهترین انتخاب برای خانم هایی با بدن های سیبی شکل

شکی نیست که رنگ های تیره با ایجاد توهم حجم کمتر فرم بدن را باریک تر جلوه می دهند. با این رنگ های تیره شما ظریف و لاغر به نظر می رسید! بنابراین، دختران با این نوع بدن باید رنگ های تیره، مانند سبز تیره، خاکستری تیره، و غیره انتخاب کنند. این بدین معنا نیست که کمد لباس خود پر از لباس های تیره کنید. آن رنگ را با لوازم جانبی و جواهرات تکمیل کنید. آنها را امتحان کنید تا ببینید که کدامیک مناسب ترین است.

آنچه باید از آن اجتناب کنید

لباس یا پارچه های خاصی وجود دارند که نامربوط هستند، اگر فرم بدن سیبی شکل دارید باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. برخی از آنها عبارتند از:

پارچه های روشن، تنگ

لباس هایی با تصاویر بزرگ و چند لایه

دامن های کوتاه و یا بادکنکی

شلوارهای تنگ، گشاد، دارای تزئینات، و یا آنهایی که برش، جیب، و غیر دارند

تاپ هایی با بند چرمی نازک و یا تاپ های بالا تنه

ژاکت هایی با کمر کوتاه یا ژاکت های رقص باله

پارچه های سفت و ضخیم مثل پارچه های کتانی

لباس‌هایی با رکاب‌های خیلی باریک

بالاتنه های قالب تن

تزئینات زیاد روی لباس مثل جیب‌ها و دگمه های تزئینی بزرگ و متعدد

شلوارهایی که گشاد با جیب های زیاد هستند

لباس‌هایی با کمر کشی یا کمر بنددار

شاید بهترین انتخاب برای سیبی ها دامن های پلیسه دار باشد، آنهم با پارچه های شق و رق که بتواند به بدنشان فرم دهد، اگر تا سر زانو هم باشد و با کفش پاشنه دار پوشیده شود، که دیگر عالی می شود.

نکته ی دیگر این که اگر سیبی شکل هستید، موهایتان را دم اسبی کنید، این کار گردنتان را بلند می کند و بالاتنه تان کشیده تر به نظر می رسد.


منابع: سیمرغ، دلگرم، دوخت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.