تبیان، دستیار زندگی
مسافرت در حاملگی، مشکل خیلی از خانم های حامله است، ولی در صورتی که حاملگی بدون خطر و بدون مسئله ای خاصی باشد و تمام احتیاط های واجب انجام گیرد، نیازی برای نگرانی وجود ندارد. با در نظر گرفتن احتیاط ها و پیشگیری های لازم و کسب اطلاعات ضروری از قبیل واکسیناس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافرت در دوران بارداری

مسافرت در حاملگی، مشکل خیلی از خانم های حامله است، ولی در صورتی که حاملگی بدون خطر و بدون مسئله ای خاصی باشد و تمام احتیاط های واجب انجام گیرد، نیازی برای نگرانی وجود ندارد. با در نظر گرفتن احتیاط ها و پیشگیری های لازم و کسب اطلاعات ضروری از قبیل واکسیناسیون و... بیشتر خانم های باردار می توانند با خیال راحت سفری خوب را در طول دوره بارداری تجربه کنند.

بخش سلامت تبیان
رانندگی در بارداری

مسافرت در زمان بارداری، احتیاج به مراقبت و احتیاط بیشتری دارد اما هرگز دلیل این نمی شود که سفر را از خود دریغ کنید اگر بارداری سالمی دارید و در وضعیتی نیستید که مجبور به استراحت مطلق باشید، می توانید به سادگی و با رعایت چند نکته، سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر برای زنان باردار، سه ماهه دوم بارداری است با این وجود پیش از هر برنامه ریزی باید با پزشک متخصص که طی بارداری وضعیت مادر و جنین را تحت نظر دارد، مشورت شود از آنجا که دوران 9 ماهه بارداری برای هر فرد شرایط متفاوتی دارد نمی توان برای تمام مادران توصیه های یکسانی ارائه کرد؛ با این حال نکاتی عمومی وجود دارد که دانستن و رعایت آن ضروری است.

این موارد را جدی بگیرید

- مسافرت های کوتاه مدت اشکال ندارد.

- از مسافرت های طولانی مدت و مسافرت های هوایی به خصوص در اواخر حاملگی بهتر است پرهیز کنید.

- حتی اگر برنامه سفر طولانی نیست، تمام داروها و مکمل های غذایی خود را همراه داشته باشید.

- طی سفر هر 10 دقیقه پاهای خود را حرکت داده و یا هر 2-1 ساعت مقداری قدم بزنید.

- در سرتاسر دوران بارداری در هنگام رانندگی با اتومبیل از کمربند ایمنی استفاده نمایید کمربند ایمنی باید طوری بسته شود که خانم باردار احساس راحتی کند و در ضمن قسمت عرض کمربند ایمنی در زیر شکم و از بخش فوقانی کشاله ران عبور داده شود و قسمت  مایل آن (بخش شانه ای) از بین سینه ها عبور داده شود.

- در صورت مشاهده خونریزی داخل واژنی، لختگی خون زیرپوست گرفتگی و دردهای شکمی، سردرد شدید و مشکلات بینایی هر چه سریع تر به پزشک مراجعه نمایید.

- غذای سالم و تنقلات همراه داشته باشید.

- همراه داشتن دستمال مرطوب، ژل پاک کننده و مایع آنتی باکتریال برای پاک کردن دست ها ضروری است.

- لباس‌های راحت و گشاد بپوشید، چرا که به گردش جریان خون کمک می کند. به علاوه پوشیدن لباس‌های نخی خطر ابتلا به عفونت های واژینال را کاهش می دهند.

- کفش راحت و چرمی را فراموش نکنید حتی اگر کفش، نیم سایز بزرگتر باشد بهتر است چرا که تورم پاها در هنگام سفر دور از ذهن نیست.

- سبک سفر کنید بهتر است چمدان تان چرخ دار باشد یا از یک کوله پشتی راحت استفاده نمایید.

- از خوردن یخ در طول سفر اجتناب کنید.

- فقط آب معدنی بنوشید و اگر ناچار به استفاده از آب همان منطقه هستید، آن را 5 دقیقه بجوشانید و بعد مصرف کنید.


منبع : ماهنامه کودک / شماره 111

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.