تبیان، دستیار زندگی
تخم مرغ بخشی از تغذیه روزانه ما است که می توان آن را به شیوه های مختلفی مصرف کرد. تخم مرغ نه تنها در ترکیب غذاهای زیادی مانند کوکوها و غیره استفاده می شود بلکه جایگاه ویژه ای در صبحانه نیز دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 صبحانه تخم مرغی سالم

تخم مرغ بخشی از تغذیه روزانه ما است که می توان آن را به شیوه های مختلفی مصرف کرد. تخم مرغ نه تنها در ترکیب غذاهای زیادی مانند کوکوها و غیره استفاده می شود بلکه جایگاه ویژه ای در صبحانه نیز دارد.

مریم مرادیان _ بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین و حاوی اسیدآمینه های ضروری است که در ساخت و حفاظت از ماهیچه ها، بافت ها و اعضای بدن نقش دارند. در این مطلب توصیه هایی برای شیوه تهیه و مصرف سالم‌تر این ماده غذایی مفید داریم.

نیمرو

نیمرو یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه است. به شرط آنکه در پخت آن از روغن و کره کمتری استفاده شود. اگر می‌خواهید نیمروی مغذی تر و سالمتری مصرف کنید تخم مرغ را بزنید و آن را با اندکی روغن نارگیل در ماهیتابه نیمرو کنید. این صبحانه مغذی را با نان سبوس دار میل کنید. می توانید نیمرو را به صورت حرارت غیرمستقیم (بن ماری) بدون روغن تهیه کنید.

نیمرو

دسر سبزیجات

فلن، دسری سوئدی و خوشمزه است که بعد از آماده شدن حالتی شبیه پودینگ و کاستارد به خود می گیرد. اما ترکیب این نوع فلن که از تخم مرغ تهیه می شود حاوی خامه نیست و میزان زیادی سبزیجات دارد.

فلن

املت با سبزیجات

3 عدد تخم مرغ را هم بزنید و داخل یک ماهیتابه بریزید. بهتر است از قبل ماهیتابه را با روغن نارگیل داغ کنید. تخم مرغ ها را داخل ماهیتابه بریزید و بر حسب ذائقه بپزید. برای اینکه صبحانه تان کامل باشد سبزیجات فصلی مانند فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، کدو، اسفناج، مارچوبه و غیره را به تخم مرغ تان اضافه کنید تا یک املت سبزیجاتی خوب داشته باشید. می توانید این املت را به همراه سالاد سبزیجات برای وعده شام نیز میل کنید.

املت سبزیجات

تخم مرغ عسلی

اگر دوست دارید که زرده تخم مرغ سفت نشود آن را عسلی کنید. اما اگر برخلاف تلاش‌هایتان همواره تخم مرغ تان سفت می شود می توانید سرکه سفید در ظرف حاوی آب جوش بریزید. سپس تخم مرغ را بشکنید و آرام از داخل یک بشقاب داخل آب جوش حاوی سرکه سُر دهید. حدود 5 دقیقه زمان لازم است که تخم مرغ عسلی شود. در واقع با این روش سفیده خیلی زود بسته می شود. بعد از این کار می توانید آن را با یک قاشق یا ملاقه ی مشبک وارد یک ظرف آب در حال جوش با نمک کنید تا بوی سرکه گرفته شود و یا آن را با سالاد میل کنید.

تخم مرغ عسلی

تخم مرغ آب پز

با مصرف تخم مرغ آب پز نیازی به خوردن گوشت قرمز ندارید. می توانید تخم مرغ آب پز را برای صبحانه و یا اینکه آن را به همراه سالاد برای وعده ناهارتان میل کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.