تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب‌اسلامی روز سه‌شنبه در دیدار آقای سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان و هیات همراه، مجموعه حزب‌الله لبنان را مایه افتخار دنیای اسلام دانستند . ایشان با اشاره به موفقیتهای حزب الله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه حزب الله لبنان مایه افتخار دنیای اسلام است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب‌اسلامی روز سه‌شنبه در دیدار آقای سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان و هیات همراه، مجموعه حزب‌الله لبنان را مایه افتخار دنیای اسلام دانستند .
ایشان با اشاره به موفقیتهای حزب الله در مسائل اخیر لبنان تاكید كردند: حزب الله لبنان نشان داد همانگونه كه در میدان جهاد و مقاومت دارای قدرت و ابتكار عمل می‌باشد در میدان سیاست نیز دارای حكمت و مهارت است .رهبر انقلاب با تاكید بر اینكه منطقه در شرایط جدیدی به سر می‌برد، درك صحیح از اوضاع، تصمیم‌گیری مناسب و اقدام به موقع را بسیار تعیین‌كننده برشمردند و افزودند: آمریكا امروز به طور حقیقی در منطقه ضعیف شده و شكست آمریكا در عراق و شكست نقشه آنها در لبنان و ایران نشان‌دهنده این واقعیت است.

مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری پرشكوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و حضور نزدیك به .‪ ۶‬میلیون نفر در دو مرحله انتخابات، خاطرنشان كردند: آمریكایی‌ها تصور می‌كردند گفتمان انقلاب در ایران ضعیف شده اما نتیجه انتخابات و حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای آنها را شوكه و مدهوش كرد و برای مدتها به عقب رانده شدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاكید بر حفظ هوشیاری و توكل بر خدا در همه لحظات، لزوم وحدت و انسجام مسلمانان را در لبنان یك ضرورت خواندند.آقای سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، گزارشی از آخرین تحولات این كشور بیان كرد و گفت: مهم‌ترین هدف آمریكایی‌ها، رژیم صهیونیستی و برخی كشورهای اروپایی در قضایای اخیر لبنان، خلع سلاح حزب‌الله و اجرای قطعنامه ‪ ۱۵۵۹‬بود كه با درایت مسلمانان و وحدت و انسجام گروههای مختلف، نتیجه انتخابات لبنان بر خلاف خواسته آمریكا شكل گرفت و حزب الله لبنان علاوه بر حضور قوی در مجلس، در كابینه نیز حضور یافت.

وی با اشاره به اذعان آمریكایی‌ها به شكست نقشه خود در لبنان گفت: پیروزی سیاسی اخیر در لبنان نتیجه هوشیاری و وحدت و انسجام مسلمانان و طوایف مختلف این كشور بود.دبیركل حزبالله لبنان همچنین با اشاره به عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه آن را نتیجه انتفاضه و مقاومت مسلمانان فلسطینی دانست و تاكید كرد: این عقب نشینی دومین پیروزی برای تفكر مقاومت در طول پنج سال گذشته است.ایرنا