تبیان، دستیار زندگی
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل فشان پیرگل ، جاذبه طبیعی خاش

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.

بخش گردشگری تبیان

گل فشان پیرگل ، جاذبه طبیعی خاش

به گزارش تبیان از خبرگزاری ایسنا؛ غلامرضا نوری بیان داشت: گل افشان پیرگل در پهنه ای با وسعت تقریبی 7 هکتار در منطقه ای با خاک های زرد رنگ و عاری از هر گونه پوشش گیاهی قرار گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: در قسمت بالای تپه ماهورها تعداد زیادی مخروط قدیمی و خاموش وجود دارد که بعد از چند سال فعالیت، دهانه آن ها مسدود شده و دهانه جدیدی به وجود آورده است.

رسوبات گل فشان از جنس رس و مارن

به گفته نوری جنس رسوبات حاصل از گل فشان رس و مارن است و گل های آن تازه، رنگی تیره تا خاکستری به خود گرفته اند. رسوبات این گل فشان پس از خشک شدن رنگی روشن پیدا کرده و رنگ زرد را به معرض نمایش می گذارند.

فرماندار خاش نیز در این رابطه گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.

نداشتن راه مناسب

چاکرزهی نداشتن راه مناسب و معرفی ناکافی گل فشان پیرگل را از معضلات عمده در جذب گردشگران عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای دسترسی به گل فشان پیرگل که در 90 کیلومتری جنوب خاش قرار دارد باید فاصله 30 کیلومتر جاده خاکی نامناسب و بی کیفیت را با هزار درد و مشقت تحمل کرد. اگر به این منطقه مانند گل فشان تنگ واقع در حوالی چابهار، آب گرم بزمان و ... توجه می شد، بسیاری از مردم استان و کشور می توانستند از خواص درمانی فراوان آن بهره ببرند.

نماینده عالی دولت در خاش گفت: پیرگل یکی از جاذبه های دیدنی و مهم شهرستان خاش است و می تواند به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار آید، اما باید راه دسترسی خوب و امکانات لازم برای گردشگران مهیا شود تا گردشگران برای مراجعه به آنجا با مشکلی مواجه نشوند.


منبع :ایسنا