تبیان، دستیار زندگی
اختلاف کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در مورد مسائل مالی و میزان تخصیص بودجه سال جاری همچنان ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه اختلاف مالی میان کمیته المپیک و پارالمپیک

اختلاف کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در مورد مسائل مالی و میزان تخصیص بودجه سال جاری همچنان ادامه دارد.

بخش ورزشی تبیان
پول

به گزارش خبرنگار مهر، اختلاف مالی دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بر سر بودجه سال ۹۵ و میزان اعتباری که باید توسط کمیته ملی المپیک در اختیار پارالمپیک قرار می گرفت، ایجاد شد. در همین رابطه و در نشست هیات اجرایی ۲۴ مهرماه، در حضور محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و احمد ارشدی معاون مالی این کمیته و بر اساس مدارکی که این افراد در اختیار داشتند، بحث و بررسی هایی انجام شد.

بعد از این نشست بود که شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: زمانی که به ما ابلاغ اعتبار شد، تخصیص لازم به کمیته ملی پارالمپیک را بر اساس آنچه ابلاغ شده بود، انجام دادیم. بعد از آن نامه های دیگری به دستمان رسید که در رابطه با ارقام اختصاصی به کمیته پارالمپیک، به موارد دیگری اشاره کرده بود. همین موضوع اختلاف نظر و برداشت میان کمیته پارالمپیک و کمیته المپیک را ایجاد کرده است.

وی همچنین یادآور شد: اعتقاد مسئولان پارالمپیک این است که باید سهمیه بیشتری گرفته باشند، اما ما هم طبق آنچه ابلاغ شده بود، تخصیص لازم را به آنها داده‌ایم

به گزارش مهر، در هر صورت در نشست ۲۴ مهرماه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب شد که اختلاف نظر میان دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در مورد بودجه تخصیصی به ورزش جانبازان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه مورد بررسی قرار  بگیرد.

در این زمینه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که این مهم یعنی بررسی مسائل مالی میان دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه انجام شده است اما هنوز اختلافات مالی این دو کمیته همسایه ادامه دارد! طوریکه حتی پای وزارت ورزش و مجلس هم برای رسیدگی به موضوع، به میان آمده است.

مسئولان المپیک مدعی هستند که طبق آنچه باید، سهم کمیته ملی پارالمپیک را از بودجه ۹۵ پرداخت کرده اند اما همتایان آنها در کمیته ملی پارالمپیک هم مدعی هستند که طبق ابلاغیه صورت گرفته، باید رقمی - بیشتر از بودجه دریافتی - در اختیار بگیرند. آنها مدعی هستند که سهم شان از بودجه سال جاری مشخص شد اما کمیته ملی المپیک به وظیفه قانونی خود برای پرداخت کامل آن عمل نمی کند.

در هر صورت اختلاف مالی میان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک همچنان ادامه دارد و باید در نهایت کدام یک از طرفین به صورت قانونی در این زمینه مجاب می شوند؟!


منبع :خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .