تبیان، دستیار زندگی
ست  انتخاب كتاب سال ولایت تجربه‌ای نو در فرهنگ دینی است كه نه تنها مورد توجه قرار گرفت، بلكه شاهد جریان سازی و الگو برداری هستیم. آقای احمدمسجد جامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب در هفتمین دوره انتخاب كتاب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب كتاب سال ولایت تجربه‌ای نو در فرهنگ دینی است

انتخاب كتاب سال ولایت تجربه‌ای نو در فرهنگ دینی است كه نه تنها مورد توجه قرار گرفت، بلكه شاهد جریان سازی و الگو برداری هستیم.

آقای احمدمسجد جامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب در هفتمین دوره انتخاب كتاب سال ولایت با بیان این مطلب افزود: دین امری همراه با صفا، عاطفه و محبت است، دین جمع بین عقل و دل است كه زندگی بشر را شكل می‌دهد و در این بین كتاب سال ولایت به هر دوی این منظر توجه داشته است.
وی ادامه داد :در انتخاب كتاب سال ولایت با برجسته‌ترین آثار عالمان ارتباط دارند و كسانی ملاك داوری هستند. این ویژگی دبیرخانه انتخاب كتاب سال ولایت است كه توانسته راه خود را ادامه دهد.
احمد مسجد جامعی با اشاره به برگزاری كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) همزمان با هفتمین دوره انتخاب كتاب سال ولایت اظهار امیدواری كرد هر سال همزمان با اتخاب كتاب سال شاهد برگزاری نشستهای پژوهی درباره اهل بیت باشیم و گفت: پرداختن به معارف اهل بیت امری ستودنی است كه می‌تواند تداوم داشته باشد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: امروز توجه به مطالعات شیعی در جهان نسبت به سالهای دور و حتی آغازین همین فعالیت بسیار افزایش یافته است و امروز مطالعات صورت آكادمیك و دانشگاهی یافته است.
وی افزود: در بخش بین‌الملل انتخاب كتاب سال ولایت در سالهای اخیر با گستردگی وسیعی از تالیفات مواجهیم و كارهای جدیدی را مشاهده می كنیم.
احمد مسجد جامعی این تالیفات را تاثیر گذار در حوزه مطالعات شیعه دانست و اظهار داشت: امروز در مقایسه با سالهای پیش نگاه به شیعیان تغییر كرده است به عنوان مثال در افغانستان تعلیمات دینی و اصول احكام شرعی شیعه در دانشگاه‌های مناطق شیعه‌نشین پذیرفته شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر همگانی ساختن فرهنگ دینی بیان داشت: برای همگانی ساختن فرهنگ دینی و جلوگیری از گسترش مكاتب غیرمبتنی بر وحی و دین لازم است به نحو فراگیر توجه شود.
وی افزود: در طول این چند سال تعداد آثاری كه در خصوص حضرت زهرا (س) نوشته شده برابری می‌كند با كل آثاری كه قبل از این نوشته شده است. اما چه مقدار با توجه به مخاطب عمومی نوشته شده است باید بررسی شود.
احمد مسجدجامعی ادامه داد: لازم است دبیرخانه به همگانی ساختن فرهنگی دینی و فراگیری مخاطب توجه كند و راه‌های برون رفت از بحران مخاطب را بررسی كند.
وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه نویسندگان و علما در تالیفات خود به زندگی و فضایل اهل‌بیت در قالب‌های مناسب و نو و قابل توجه مخاطب بپردازند.شبستان