تبیان، دستیار زندگی
تق  جاذبه های خاص معنوی حضرت رضا (ع) عشق و علاقه نویسندگان مقالات را برای حضور در اولین كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) در مشهد تقویت می‌كند . دكتر هادی وكیلی عضو هیأت علمی كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاذبه های معنوی امام رضا (ع) عشق و علاقه نویسندگان را تق

جاذبه های خاص معنوی حضرت رضا (ع) عشق و علاقه نویسندگان مقالات را برای حضور در اولین كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) در مشهد تقویت می‌كند .

دكتر هادی وكیلی عضو هیأت علمی كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) با اعلام مطلب فوق فضای شهر مشهد را برای برگزاری موفق‌تر كنگره مناسب دانست و افزود : قم ، تهران ، مشهد در كنار یكدیگر همكاری بسیار خوبی جهت برگزاری كنگره ارائه دادند .
وی كنگره را به لحاظ كمی و كیفی موفق ارزیابی كرد و افزود : برگزاری این كنگره زمینه را برای ابراز ارادت و علاقه متخصصین به ائمه اطهار در مضامین علمی فراهم كرد .
دكتر وكیلی اعلام كرد : بیش از 180 مقاله به دبیرخانه رسیده كه از این تعداد بیش از 110 مقاله به اساتید حوزه و دانشگاه تعلق دارد كه این نشان دهنده كیفیت بالای كار است .
وی افزود : با توجه به این كه نیمی از پیكره جامعه را بانوان تشكیل می‌دهند ، استقبال خوبی از سوی این قشر در ارسال مقالات صورت گرفته است .
عضو هیأت علمی اولین كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) اظهار داشت : تنوع توام با تمركز مقالات پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) و خطبه ایشان از دیگر ویژگیهایی است كه كیفیت كار را افزایش داده است .
وی افزود : حدیث شناسی ، علم مدیریت ، روانشناسی و بررسی قرآنی ، ارزیابی فصاحت و بلاغت خطبه از منظر ادبیات عرب از جمله مواردی است كه در مقالات مورد توجه قرار گرفته است .
دكتر وكیلی اظهار داشت : تخصصی بودن بحث موجب شده كه افراد غیر متخصص كمتر دست به قلم ببرند و عمده مقالات از سوی افرادی با مدرك تحصیلی فوق لیسانس به بالا ارسال شده است .
نوآوری ، مستند بودن ، تناسب كمیت و كیفیت ، تناسب عنوان مقاله با متن و سطح ادبی مقاله و … از جمله ملاكهایی بود كه دكتر وكیلی در بررسی و داوری مقالات ذكر كرد .
وی افزود : هر مقاله توسط 3 نفر از داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از جمع بندی و ارزیابی مجدد در كمیته علمی همایش بیش از 50 مقاله برتر برای چاپ و ارائه د رمراسم همایش انتخاب شد .
وی همچنین اعلام كرد : تقریباً از تمام استانهای كشور از جمله تبریز ، تهران ، مشهد ، قم ، كرمانشاه و … مقاله داشته ایم .
گفتنی است ، كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) چهارشنبه 5 مرداد ماه در تالار ابن هیثم مشهد برگزار می‌شود. شبستان