تبیان، دستیار زندگی
س)  امروز چهارشنبه 29 تیرماه 1384 برابر است با سیزدهم جمادی الثانی 1426 مصادف است با وفات حضرت ام البنین(س) در سال 64 هجری قمری. پس از آنكه امیر المؤ منین على بن ابى طالب علیه السلام به سوگ پاره تن و ریحانه رسول خدا محمد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وفات بانوی ادب و پایداری، حضرت ام البنین(س)

امروز چهارشنبه 29 تیرماه 1384 برابر است با سیزدهم جمادی الثانی 1426 مصادف است با وفات حضرت ام البنین(س) در سال 64 هجری قمری.

پس از آنكه امیر المؤ منین على بن ابى طالب علیه السلام به سوگ پاره تن و ریحانه رسول خدا محمد بن عبد الله صلى الله علیه و آله یعنى سرور زنان عالمیان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه شهیده راه ولایت و امامت نشست ، برادرش عقیل بن ابى طالب علیه السلام را كه آشنا به انساب عرب بود، فرا خواند و از او خواست برایش همسرى از تبار دلاوران برگزیند تا پسر دلیرى براى مولا به ارمغان آورد كه سالار شهیدان حسین بن على علیه السلام را در كربلا یارى كند. عقیل ، ام البنین كلابیه علیه السلام را براى حضرت على علیه السلام برگزید كه قبیله و خاندانش ، بنى كلاب ، در شجاعت بى مانند بودند. بنى كلاب از حیث شجاعت و دلاورى در میان عرب زبانزد بودند، ولبید درباره آنان چنین سروده است ما بهترین زادگان عامر بن صعصعه هستم و كسى بر این ادعا خورده نمى گرفت . الو براء، همبازى نیزه ها (ملاعب الاءسنة )، كه در عرب در شجاعت مانند او را ندیده بود، از همین خاندان است . خداوند به ایشان چهار پسر به نام های حضرت قمر بنی هاشم(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان عنایت كرد كه هر چهار پسر در كربلا شهید شدند. آن حضرت با اینكه در كربلا حضور نداشتند ولی از ناله و گریه بی قرار بودند و همه روزه به بقیع می رفتند و آنقدر گریه می كردند كه دیگران را نیز متاثر می كردند... این سوگواری ها تا زمان وفات ایشان ادامه داشت.
شبستان