تبیان، دستیار زندگی
ند مطالعه نقش مهمی در تكامل فردی و رشد شخصیت اجتماعی افراد دارد. در این میان تاسیس كتابخانه در مساجد كمك موثری به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه می‌كند.  حجت‌الاسلام سعید سلیمی، استاد حوزه و دانشگاه در مورد آثار مطالعه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مساجد در ترویج كتابخوانی بسیار موثر هستند

مطالعه نقش مهمی در تكامل فردی و رشد شخصیت اجتماعی افراد دارد. در این میان تاسیس كتابخانه در مساجد كمك موثری به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه می‌كند.

حجت‌الاسلام سعید سلیمی، استاد حوزه و دانشگاه در مورد آثار مطالعه گفت: با ترویج كتابخوانی دانش و علم جامعه و به تبع آن فهم، شعور و ایمان افراد افزایش می‌یابد كسب علم با مطالعه حاصل می‌شود. هنر خوب زندگی كردن و كسب مهارتهای زندگی نیز علم است. كتاب خواندن نقش مهمی در تكامل فردی و رشد شخصیت اجتماعی افراد دارد.
مدرس حوزه، با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ كتابخوانی، افزود: عادت به مطالعه در ابتدا سخت است اما بعد از مدتی فرد با كتاب مانوس می‌شود و به یك آرامش روحی می‌رسد. بسیاری از علما، بزرگان و طلبه‌ها با مطالعه رفع خستگی می‌كنند. كتاب به عنوان بهترین دوست، تمرین آموزه‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد و در هدایت آنها به راه صحیح بسیار موثر است. لذا مسئولان باید برای ترویج كتابخوانی فرهنگ‌سازی نمایند.
استاد دانشگاه علم و صنعت، وجود كتابخانه در مساجد را ضروری برشمرد و اظهار داشت: یكی از بهترین مكانها برای مطالعه، مسجد است. با تاسیس كتابخانه در مساجد می‌توان فرهنگ كتابخوانی در جامعه را گسترش داد. مساجد باید مكانی را به كتابخانه اختصاص دهند. كتابخانه باید دارای كتابهای متنوع و مفید برای جوانان باشد و از نظر درجه حرارت و زیبایی مناسب باشد. كتابدار نیز باید خوش‌برخورد باشد و با توجه به نیازهای جوانان كتب لازم را در اختیار آنها قرار دهد. تاسیس كتابخانه در مساجد در جذب جوانان به مساجد نیز كمك زیادی می‌كند.شبستان