تبیان، دستیار زندگی
فردا جمعه چند نمایشگاه در بخش هنرهای تجسمی ، نقاشی و هنرهای دستی برپا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه های تازه تجسمی

فردا جمعه چند نمایشگاه در بخش هنرهای تجسمی ، نقاشی و هنرهای دستی برپا می شود.

فراوری- بخش هنری تبیان

نمایشگاه هنری

شرکت در افتتاحیه نمایشگاه های هنری زمان خوبی را برای هنردوستان فراهم خواهد کرد تا از دیدن آثار تازه هنرمندان لذت برند. چند نمایشگاه نقاشی و مجسمه سازی در جمعه ١٠ دی ماه این فرصت را فراهم می کند:

«عهد عمیق» در گالری «ایوان»


گالری ایوان از روز جمعه 10 دی ماه میزبان تعدادی از نقاشی های نارنج کاظمی است که با تامل در نقوش فرش ایرانی شکل گرفته و تصاویری متفاوت به وجود آورده اند. کاظمی در این مجموعه با الهام گرفتن از نقوش فراموش شده قالی به بازنمایی تصاویری پرداخته است که در عین کهنگی همچنان از منظر زیبایی شناسی قابل بررسی هستند.

نمایشگاه هنری

امینی که کارشناس نقاشی از دانشگاه سوره است پیش از این در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشته و در نخستین نمایشگاه انفرادی خود 18 اثر را که با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده اند به نمایش می گذارد. او که پیش از این آثاری را تحت تاثیر اشعار مولانا خلق کرده بود در استیتمنت نمایشگاه خود به یک رباعی از مولانا اکتفا کرده است: تا در طلب گوهر کانی کانی - تا در هوس لقمه  نانی نانی/ این نکته  رمز اگر بدانی دانی - هر چیز که در جستن آنی آنی.

اگر رضا حسینی در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد در ترکیب تنش آمیز عناصر انتزاعی با عناصر بازشناختی نقاشی هایش را با تجربه زیست اجتماعی پیوند می داد، در آثار سال های اخیرش این تنش را در قالبی پیچیده تر به نمایش گذاشته است.

برگزاری نمایشگاه «عهد عمیق» نخستین همکاری گالری ایوان و گالری ایرانشهر است و گالری ایوان همانند نمایشگاه های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه های معتبر اهدا خواهد کرد.

نمایشگاه «عهد عمیق» 10 تا 24 دی ماه 1395 در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید، شماره 1 برقرار است و علاقه مندان می توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

نقاشی های انتزاعی رضا حسینی درگالری «اعتماد یک»

نمایشگاه هنری

نمایشگاه نقاشی های انتزاعی رضا حسینی جمعه 10 دی ماه در گالری «اعتماد یک» به نمایش درمی آید.

جمعه 10 دی ماه گالری «اعتماد یک» میزبان جدیدترین آثار رضا حسینی است که با رویکردی انتزاعی و با تاکید بر فرم و رنگ خلق شده اند.

رضا حسینی متولد 1326 که فارغ التحصیل کالج هنر آتلانتا، جورجیا در آمریکاست پیش از این در سال 94 مروری بر آثارش در خانه هنرمندان ایران برپا شد که این نمایشگاه نشان دهنده دوره های مختلف هنری وی و دگرگونی سبک و سوژه در نگاه این هنرمند بود.

این هنرمند تا به حال بیش از 10 نمایشگاه انفرادی در لیک سیتی کالج، دانشگاه فلوریدا، نگارخانه های ایرانیان، گلستان، هفت ثمر، آریا، الهه و کوفا در لندن و چندین نمایشگاه گروهی برگزار کرده است. آخرین نمایشگاه انفرادی رضا حسینی اوایل سال 95 برگزار شد.

رضا گلستانه منتقد هنری درباره جدیدترین نمایشگاه این هنرمند نوشته است: اگر رضا حسینی در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد در ترکیب تنش آمیز عناصر انتزاعی با عناصر بازشناختی نقاشی هایش را با تجربه زیست اجتماعی پیوند می داد، در آثار سال های اخیرش این تنش را در قالبی پیچیده تر به نمایش گذاشته است. در آبستره های جدید این هنرمند طبیعت گرا قطعات دود مانند ارگانیک با بافت های حیوانی و سایه روشن های حداقل، در لبه هایی واضح و برنده، به سطح های وسیع تر تخت و خاکستری می رسند و کارزاری از نیروهای بصری را رقم می زنند. 


نمایش آثار چوبی در «خراطی های نوین»

نمایشگاه هنری

نمایشگاهی از آثار چوبی داود ملایی با عنوان «خراطی های نوین» گشایش می یابد.

این مرکز فرهنگی در راستای آرمان و تعهد خود برای پایندگی و ماندگارسازی هنرهای سنتی و صناعی، در این نمایشگاه به معرفی شاخه ای از هنرهای سنتی می پردازد که تا به حال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدحسن گلچین پور درباره ی محتوای این نمایشگاه اظهار کرد: در تنوع هنرهای سنتی چوبی، عاملی که بیشتر جلب نظر کرده، هنرهای تزئینی چوب از جمله معرق، منبت و... بوده است. در این میان شاید کمتر به عامل ساخت توجه شده که خود هنر دیگری است. هنر خراطی، عملی است برای تزئین یک محصول با ساخت زمینه ای برای اجرای تزئینات توسط دیگر هنرها. هنر سنتی خراطی یکی از گرایش هایی است که در صنایع دستی چوبی وجود دارد. خراطی که در بیشتر جوامع بشری رد پایی از خود باقی گذاشته است، قدمتی بیش از سه هزار سال دارد.

داود ملایی - هنرمند و پژوهشگر عرصه هنرهای سنتی - تجربیات بیش از دو دهه فعالیت در زمینه چوبرا در این نمایشگاه عرضه کرده است. در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار خراطی شده با طراحی های نوین ارائه شده که با استفاده از بافت و رنگ چوب و البته الحاقات و پرداخت های ویژه، اشکالی بدیع در هنر خراطی پدید آمده که سرآغازی برای ارائه هنری دیگر است.

نمایشگاه «خراطی های نوین» روز جمعه، دهم دی ماه، ساعت 16:30 در گالری «مس نگار» واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 افتتاح می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.


منابع: مهر/ هنرآنلاین/ ایسنا/ ایلنا