تبیان، دستیار زندگی
پنجمین جشنواره ادبی نسیم کلمات در قالب «داستان کوتاه» زمستان سالجاری در سطح شهر تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار فراخوان جشنواره ادبی «نسیم کلمات»

پنجمین جشنواره ادبی نسیم کلمات در قالب «داستان کوتاه» زمستان سالجاری در سطح شهر تهران برگزار می شود.

بخش ادبیات تبیان

انتشار فراخوان جشنواره ادبی «نسیم کلمات»

ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 با اعلام این خبر با اشاره به موضوع «از خود گذشتگی» که موجب رشد شخصیت در افراد و راه رسیدن به بزرگی و رشد انسان ها می شود گفت: در پنجمین دوره این جشنواره، برای اولین بار برای تولید داستان های فاخر، آثار داستانی خود را با موضوع «از خود گذشتگی» و محوریت آیات قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین(ع) ملاک فکر اولیه نگارش داستان قرار گرفته است تا به زبان هنر، که رابط مشترک تمامی نسل هاست امکان تولید در سایر آثار نمایشی فاخر و مرتبط ایجاد شود.

به گفته رییس فرهنگسرای اخلاق، در چهار دوره گذشته این جشنواره در سال های گذشته «همدلی»، «مضامین اخلاقی»، «اخلاق شهروندی» و «رفتار مهربانانه» موضوعات جشنواره بوده است که مورد استقبال داستان نویسان قرار گرفته است.

وی در تبیین شرایط شرکت در این دوره جشنواره گفت: ذکر آیات و احادیثی که مورد الهام فکر اولیه برای نگارش داستان قرار گرفته و ویژگی های فکر اولیه داستانی، از جمله شرایط شرکت آثار در جشنواره است که محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی برای شرکت کنندگان محدوده شهر تهران وجود ندارد.

سید ابادی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 22 بهمن ماه سالجاری اعلام کرد که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در یک فایل تایپی به همراه مشخصات شناسنامه ای به دبیرخانه جشنواره واقع در فرهنگسرای اخلاق یا به نشانی الکترونیکی     lib.akhlagh@yahoo.com ارسال کنند و آثاری که در جشنواره های دیگر شرکت و حائز رتبه شده باشند داوری نخواهد شد.

وی جوایز نفرات اول تا سوم را یک دستگاه تبلت و نفرات چهارم و پنجم را یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و نفرات ششم تادهم نیز هدیه فرهنگی و لوح تقدیر عنوان کرد که در آیین اختتامیه جشنواره که 19 اسفندماه سالجاری در فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود به نفرات برگزیده اهداء خواهد شد.

رییس فرهنگسرای اخلاق ادامه داد: آثار برگزیده این جشنواره با مشارکت «کانون زنگ داستان» در قالب کتاب توسط فرهنگسرای اخلاق منتشر می شود و به نویسندگانی که اثرشان در کتاب جشنواره منتشرشده نیز لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تعلق می گیرد.

دبیرخانه جشنواره «نسیم کلمات» در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار طبقه سوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.


منبع: مهر