تبیان، دستیار زندگی
نا در پی تداوم کشتار مردم عراق به ویژه شیعیان بی‌گناه، حوزه علمیه نجف اشرف از سکوت و بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی به ویژه کشورهای عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد. به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «الفرات»، حوزه علمیه نجف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد شدید حوزه نجف از سكوت كشورهای اسلامی در قبال جنا

در پی تداوم کشتار مردم عراق به ویژه شیعیان بی‌گناه، حوزه علمیه نجف اشرف از سکوت و بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی به ویژه کشورهای عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «الفرات»، حوزه علمیه نجف در پی ادامه کشتار مردم مسلمان و بیگناه عراق و به ویژه حمله انتحاری اخیر علیه کودکان عراقی با صدور بیانیه‌ای این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد و از سکوت و بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی بویژه کشورهای عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کار به جایی رسیده است که برخی از این کشورها نه تنها نسبت به این جنایات بی‌تفاوتی نشان می‌دهند بلکه اجازه می‌دهند تروریست‌ها از خاک آنها برای ورود به عراق و انجام حملات تروریستی اقدام کنند.

از سوی دیگر آیت‌الله سیدسعید حکیم، از مراجع تقلید عراق با صدور اطلاعیه‌ای جنایت تازه تروریست‌ها و دشمنان مردم مسلمان عراق را در به خاک و خون کشاندن کودکان بیگناه به شدت محکوم کرد و آن را نشانه اوج وحشیگری خوی پلید تروریست‌ها قلمداد کرد.

سیدعبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، نیز روز گذشته با محکومیت این اقدامات جنایتکارانه از دولت عراق خواست با نصب یادمانی در محل شهادت این کودکان روز شهادت آنها را به عنوان روز کودک عراقی نامگذاری کند.

شایان ذکر است، تروریست‌ها در سایه بی‌توجهی و بی‌اعتنایی جامعه بین‌الملل همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند و پس از کشتار فجیع کودکان عراقی، شب گذشته نیز یکی از این تروریست‌ها در مکانی دست به جنایت زد که نه اثری از ایست‌ها و مراکز پلیس عراق بود و نه اثری از نظامیان آمریکایی، این تروریست خود را در مقابل یک کامیون حامل گاز مایع در مقابل مسجد شیعیان در یک منطقه شیعه‌نشین درمنطقه «المصیب» در جنوب بغداد منفجر کرد که بر اثر آن، دست‌کم 60 تن کشته و 85 تن دیگر زخمی شدند.بازتاب