تبیان، دستیار زندگی
پس از اینکه گروهی از فرزندان شهدا به نام «فرزندان شهید حضانتی» در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران، درد دل خود را بیان کرده و از پاره ای موارد گلایه کردند، بنیاد شهید برای پیگیر رفع مشکلاتشان با آنان دیدار کر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبری در پی نامه فرزندان حضانتی شهدا

پس از اینکه گروهی از فرزندان شهدا به نام «فرزندان شهید حضانتی» در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران، درد دل خود را بیان کرده و از پاره ای موارد گلایه کردند، بنیاد شهید برای پیگیر رفع مشکلاتشان با آنان دیدار کرد.

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
فرزندان حضانتی شهدا

پیگیری بنیاد شهید و مسئولان

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد وظیفه دارد مشکلاتی که در خصوص فرزندان حضانتی شهدا وجود دارد را پیگیری و برطرف کند.

توصیه ما به مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که در حوزه های اشتغال و مسکن، فرزندان حضانتی شهدا در اولویت باشند

حجت الاسلام شهیدی در دیدار با جمعی فرزندان حضانتی شهدا تأکید کرد: بنیاد وظیفه دارد مشکلاتی که درباره فرزندان حضانتی شهدا وجود دارد را پیگیری و برطرف کند و در همین راستا نیز برای رسیدگی به مشکلات تمام فرزندان شهدا اصلاحاتی را برای اعمال در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: توصیه ما به مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که در حوزه های اشتغال و مسکن، فرزندان حضانتی شهدا در اولویت باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور ما مدیون خون شهداست، افزود: همه ما وظیفه داریم احترام خون شهدا را حفظ کنیم و فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) که شهدای گران قدر ما با اتکا به آن به جبهه ها رفتند را توسعه دهیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر بنیاد علاوه بر کارهای خدماتی، فعالیت های زیادی را نیز در حوزه مسائل فرهنگی مرتبط با ایثار و شهادت انجام می دهد و امروز شاهد افزایش پخش تولیدات فرهنگی این حوزه از طریق رسانه ها و به خصوص صداوسیما هستیم و به همین دلیل آشنایی مردم باعظمت شهدا و فرهنگ آنان در حال افزایش است.

فرزندان شهدای حاضر در این دیدار نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و همچنین سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام حسن کاویانی مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مسائل مرتبط با فرزندان حضانتی شهدا پرداختند.

واژه غریبانه فرزند شهید

فرزندان شهید حضانتی، آن دسته از فرزندان شهدا هستند که پس از شهادت پدر به دنیا آمده اند و مادرهایشان آن ها را رها کرده سراغ ازدواج مجدد رفته اند و آن ها نزد سایر اقوام رشد کرده اند

گفتنی است تیرماه این فرزندان که نزدیک به 2000 نفر هستند در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران، درد دل خود را بیان کرده و از پاره ای موارد گلایه کردند.
اعضای گروه فرزندان شهید حضانتی، آن دسته از فرزندان شهدا هستند که پس از شهادت پدر به دنیا آمده اند و مادرهایشان آن ها را رها کرده سراغ ازدواج مجدد رفته اند و آن ها نزد سایر اقوام رشد کرده اند. مسئله ای که موجب نارضایتی این افراد شده این است که همان مادرهایی که این ها را به دنیا آورده و رها کرده اند و دنبال زندگی جدید خود رفته اند، از تسهیلات و مزایای همسران شهدا بهره می برند؛ به گفته این نامه بسیاری از این مادران و همسران جدیدشان، تقیدی به اسلام و شهادت ندارند و شهدا را به سخره می گیرند.
امید است با توجه مسئولین ذی ربط شاهد پیگیری های جدی در این زمینه باشیم تا حقی از مظلوم ضایع نشود.

نمکی بر دل پر از آه و درد

اصل پیام فرزندان شهدا به این شرح است:

پیامی به رهبرم و خطاب به رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس بنیاد شهید و نمایندگان مجلس.
ما گروهی از فرزندان شهید به نام «فرزندان شهید حضانتی» هستیم که قریب به 2000 نفر هستیم و از پاره ای مسائل گله مند هستیم. بیشتر ما با پدرانمان ژس یادگاری نداریم چون بعد از شهادت پدر به دنیا آمده ایم.

هیچ وقت آغوش گرم مادر و شیرینی آن را احساس نکردیم و هم اکنون خدماتی که نظام به همسران متارکه ای حتی آنهایی که صبر نکردند تا خبر موثق شهادت همسرانشان را بفهمند ارائه می دهد، نمکی است بر زخم دلهای پر از آه و درد ما

پدری در کنارمان نبود که برایمان تولد بگیرد یا پای سفره عقد به دروغ می گفتیم با اجازه پدر ومادرم بله؛ البته که ما هدف پدرانمان را ارج می نهیم ولی نمی توانیم مادری که بعد از تولد ما را رها کرد و به سراغ ازدواج مجدد خود رفت را ببخشیم. درست است که در دین اسلام آورده اند بهشت زیر پای مادران است اما کدام مادر؟
مادری که فقط مسئول به دنیا آوردن ما بود و بعد از شهادت پدر ما را به امان خدا رها کرد که یکی کنار مادر بزرگ، یکی با منت نزد عمه و شوهرش و یکی نزد فامیل دور بزرگ شود. دل همه ما خون است از بی محبتی مادران بی مسئولیت. هیچ وقت آغوش گرم مادر و شیرینی آن را احساس نکردیم و هم اکنون خدماتی که نظام به همسران متارکه ای حتی آنهایی که صبر نکردند تا خبر موثق شهادت همسرانشان را بفهمند ارائه می دهد، نمکی است بر زخم دلهای پر از آه و درد ما.
پولی که شوهران و فرزندان این خانم ها می گیرند از بابت شهادت پدران دلاور ماست درحالیکه این ها مقید به اسلام و شهدا نیستند و شهدا را به سخره می گیرند.
 بی عدالتی در مورد ما فرزندان حضانتی موج می زند این تسهیلات حق فرزندان شهداست نه آنهایی که کوچکترین قدمی در راه این انقلاب بر نداشته اند. بعضی از این ها در خارج از کشور در مهمانی های شبانه حاضر می شوند و با همسران و فرزندانشان به خوش گذرانی می پردازند. لذا به حرمت خون شهدا و به احترام و حفظ آرمان های انقلاب و امام شهدا و بی پناهی فرزندان شهدا از شما درخواست لغو این تسهیلات را داریم چرا که اگر این همسران حقی بر گردن شهدا داشته اند تا کنون آن را دریافت کرده اند.


منابع: شهید خبر، خبرگزاری میزان