تبیان، دستیار زندگی
ست  امام جمعه نجف، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود با اشاره به پیشینه استقرار جمهوریت در این كشور در دهه پنجاه میلادی گفت: امروز جمهورى عراق پس از سال‌ها قانون اساسى دارد. حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچى، امام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكثریت عراق شیعه است

امام جمعه نجف، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود با اشاره به پیشینه استقرار جمهوریت در این كشور در دهه پنجاه میلادی گفت: امروز جمهورى عراق پس از سال‌ها قانون اساسى دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچى، امام جمعه نجف، در خطبه هاى این هفته نماز جمعه نجف با اشاره به پیشینه استقرار جمهوریت در كشور عراق اظهار داشت: عبد الكریم قاسم، رئیس جمهور دهه پنجاه میلادى عراق، مردمى بود و به هیچ گروه و دسته اى وابسته نبود. وى افزود: عبد الكریم قاسم بدون رأى ملت رئیس جمهور شد و عراق را بدون قانون اساسى رهبرى كرد. وى ادامه داد: امروز جمهورى عراق قانون اساسى دارد.
شایان ذكر است عبد الكریم قاسم، رئیس جمهور دهه پنجاه میلادى عراق، پس از كودتا بر ضد نظام پادشاهى در سال 1954 در عراق جمهورى اعلام كرد.
عضو مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق با اشاره به سخنان برخى از نمایندگان كنگره ملى عراق درباره شیعه خاطر نشان ساخت: برخى به دنبال پیاده سازى سیاست‌هاى دیكتاتور پیشین و تروریست‌ها در بغداد هستند. اكثریت عراق شیعه است و شیعه هدف‌هاى خود را دنبال مى كند.
گفتنی است مدتى پیش مشعان جبورى، از اعضاى كنگره ملى و متمایل به حزب بعث عراق ، تخلیه بغداد را از وجود شیعه خواستار شد.رسا