تبیان، دستیار زندگی
كی  مراسم چهلمین روز در گذشت مرحوم آیت الله ''ابوالحسن مصلحی اراكی'' فرزند شیخ الفقها والمجتهدین حضرت آیت‌الله ‌العظمی اراكی مرجع عالیقدر جهان تشیع چهارشنبه شب در اراك برگزار شد. در این مراسم كه‌ از سوی نماینده ولی فقیه در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم چهلمین روز در گذشت فرزند آیت الله‌ العظمی اراكی

مراسم چهلمین روز در گذشت مرحوم آیت الله ''ابوالحسن مصلحی اراكی'' فرزند شیخ الفقها والمجتهدین حضرت آیت‌الله ‌العظمی اراكی مرجع عالیقدر جهان تشیع چهارشنبه شب در اراك برگزار شد.

در این مراسم كه‌ از سوی نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك در حوزه علمیه ‌امام خمینی(ره) اراك برپا شد ،اساتید حوزه ، طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم شركت داشتند.
یكی از وعاظ حوزه ‌علمیه قم در این مراسم گفت: علما و مرجعیت شیعه همواره مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه اسلام ایستادگی كرده‌اند.
حجت‌الاسلام ''محمد علی رسولی اراكی'' افزود : با توجه به تقش سازنده روحانیت در آگاه‌سازی مردم ، دشمن همیشه در پی آن است كه بین مردم و این قشر تفرقه ایجاد كند.
وی گفت : روحانیت و مراجع عظام سنگربان دین بوده بنابر این تقویت بنیه مراكز علمی و دینی ناكامی دشمنان را فراهم خواهد كرد.
وی با بیان شخصیت و جایگاه علمی مرحوم آیت الله اراكی گفت: برپایی و حضور مردم در این مجلس نشانه قدردانی آنان از علم و وفاداری آنان به روحانیت و مراجع است.
گفتنی است قرائت قرآن ، اقامه نماز مغرب و عشاء توسط امام جمعه اراك و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. شبستان