تبیان، دستیار زندگی
حر این مرجع عالیقدر با اشاره به اینكه همه باید برای ترویج معارف اهل بیت‌(ع) به عموم به‌ ویژه جوانان تلاش كنند، گفت: برای مقابله و خنثی كردن افكار انحرافی باید معارف اصیل اهل بیت(ع) را در سطح جامعه زنده نگه‌داریم. حضرت  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیین معارف اصیل اهل بیت در جامعه خنثی كننده افكار انحر

این مرجع عالیقدر با اشاره به اینكه همه باید برای ترویج معارف اهل بیت‌(ع) به عموم به‌ ویژه جوانان تلاش كنند، گفت: برای مقابله و خنثی كردن افكار انحرافی باید معارف اصیل اهل بیت(ع) را در سطح جامعه زنده نگه‌داریم.
حضرت  آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان برگزاری كنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا(س) و اعضای هیئت علمی كتاب سال ولایت با اشاره به اینكه همه باید برای ترویج معارف اهل بیت‌علیهم‌السلام به عموم به‌ ویژه جوانان تلاش كنند، بر زنده نگه داشتن معارف اهل بیت در جامعه تاكید كرد.
ایشان با اشاره به برگزاری كنگره میراث علمی معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها به گونه‌ای است كه سزوار است همه تلاشمان را در جهت معرفی آن حضرت به كار گیریم. اگر تمام عمرمان را در موضع زندگی و سیره حضرت زهرا و تحلیل مقامات آن حضرت صرف كنیم، باز هم به جائی نمی‌رسیم. هر چه در این زمینه تتبع و تحقیق زیاد شود بیشتر به عمق مطالب پی می‌بریم.
بنا بر گزارش ستاد خبری دبیرخانه كتاب سال ولایت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان فرازهایی از خطبه حضرت زهرا افزود: خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها یكی از معجزات اهل بیت محسوب می‌شود. بیان این خطبه و تاثیر آن بیانگر جایگاه و موقعیت آن حضرت در بین مردم بود. عظمت آن حضرت باعث شد كه مخالفان نتوانند برابر این خطبه كاری بكنند.
این مرجع تقلید خاطر نشان كرد: اگر این خطبه از سوی حضرت علی‌علیه‌السلام بیان می‌شد قطعا خطر بزرگی از سوی مخالفان متوجه ایشان می‌شد. اما مقام و جایگاه حضرت زهرا باعث شد كه این خطبه كه معجزه بزرگی محسوب می‌شود به بهترین صورت به گوش همگان برسد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطبه حضرت زهرا را دارای پیامهای مهمی دانست و گفت: این خطبه‌ پیامهای بسیار مهمی را در بر دارد كه از جمله آن می‌توان به ایراد خطبه در پشت پرده از سوی حضرت زهرا اشاره كرد.
ایشان به بخش ویژه هفتمین دوره كتاب سال ولایت با موضوع امام سجاد علیه‌السلام است اشاره كرد و افزود: صحیفه سجادیه از افتخارات عالم اسلام بویژه تشیع است. این كتاب شریف داری معارف والا و الهیات است و همه مفاهیم اسلامی را در بر دارد. شروح این كتاب همچون ریاض‌السالكین هم جزو افتخارات شیعه است.
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: ائمه معصومین حتی راه‌ دعا و راز و نیاز با خدا را به ما می‌آموزند. اگر دعاهای آن بزرگواران به ما نمی‌رسید، ما راه دعا را نمی‌دانستیم. برای نمونه رئیس دانشگاه الازهر، طنطاوی بامشاهده تنها بخشی از دعاهای صحیفه سجادیه به همه عالم با افتخار اعلام می‌كند كه این كتاب متعلق به مسلمانان است.
ایشان خطاب به اعضای هیئت علمی هفتمین دوره كتاب سال ولایت گفت: باید معارف اهل بیت به منظور خنثی كردن افكار و ایده‌های انحرافی به سطح جامعه منتقل شود. دلهای مرده بوسیله صحیفه سجادیه زنده می‌شود.
ایشان در پایان از تلاشهای مسئولان برگزاری كنگره علمی معنوی حضرت زهرا و هفتمین دوره كتاب سال ولایت تشكر كردند. در ابتدای این دیدار آیت الله سیدان و حجت‌الاسلام و المسلین معراجی گزارشی از مراحل نهائی برگزاری كنگره علمی معنوی حضرت زهرا و كتاب سال ولایت ارائه دادند.
لازم به ذكر است كنگره میراث علمی معنوی حضرت زهرا و هفتمین دوره كتاب سال ولایت با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با ولادت حضرت زهرا در مشهد مقدس برگزار می‌شودشَبستان