تبیان، دستیار زندگی
د  گروه علوم تربیتی با هدف بازنگری و اصلاح در كتابهای درسی در رشته علوم تربیتی و نیز پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شد.  حجت الاسلام محمود نوذری مدیر گروه علوم تربیتی و عضو هیئت علمی و عضو شورای مركزی پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با هدف پژوهش د

گروه علوم تربیتی با هدف بازنگری و اصلاح در كتابهای درسی در رشته علوم تربیتی و نیز پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شد.

حجت الاسلام محمود نوذری مدیر گروه علوم تربیتی و عضو هیئت علمی و عضو شورای مركزی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مورد چگونگی و هدف تاسیس این گروه گفت: این گروه در سال1362 با هدف بازنگری و اصلاح در كتابهای درسی در رشته علوم تربیتی و نیز پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شد.
وی در ادامه گفت: در راستای تحقق بخشیدن به هدف اولیه این گروه، یعنی بازنگری و اصلاح در كتابهای درسی در رشته علوم تربیتی، 34 جزوه درسی آماده و برای تدریس به كارگرفته شد. این گروه در تحقق بخشیدن هدف دوم خود نیز تاكنون 15 كتاب در زمینه های مختلف تربیت اسلامی و 47 مقاله منتشر كرده و نشست های مختلفی را برگزار نموده است.
نوذری در پایان افزود: هم اكنون گروه علوم تربیتی نه طرح پژوهشی در دست اجرا دارد و علاوه بر كارهای پژوهشی، همكاری گسترده ای نیز با دستگاههای اجرایی از جمله وزارت آموزش وپرورش و وزارت ارشاد و مراكز علمی پژوهشی دارد.
شایان ذكر است این گروه تاكنون كتابهایی چون: درآمدی بر تعلیم وتربیت اسلامی1و2 ، در بای استعدادهای آدمی، انسان از دیدگاه اسلام، آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن1و2و3و4،سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت ، روشهای آسیب زا در تربیت از منظر تربیت اسلامی و … را منتشر كرده است.شبستان