تبیان، دستیار زندگی
ان  میزگرد «اهل بیت ـ ع ـ و اهداف آرمانی آنان» در شهر علوی نشین «دریكیش» سوریه توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برپا شد.  در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه كه در شهر علوی نشین «دری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزگرد اهل بیت ـ ع ـ و اهداف آرمانی آنان

میزگرد «اهل بیت ـ ع ـ و اهداف آرمانی آنان» در شهر علوی نشین «دریكیش» سوریه توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برپا شد.

در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه كه در شهر علوی نشین «دریكیش» از توابع استان طرطوس سوریه برقرار است، میزگردی با عنوان «اهل بیت ـ ع ـ و اهداف آرمانی آنان» برپا شد.
در این میزگرد، شیخ فایز دخیل امام جمعهی شهر دریكیش، درباره سیره‌ علمی و عملی رسول گرامی اسلام ـ ص ـ و اهل بیت ـ ع ـ همچنین یاران نزدیك آن بزرگواران، مانند سلمان فارسی، عمار یاسر، مقداد و ابوذر سخنرانی كرد.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل حلباوی روحانی برجسته شیعه از دمشق در این میزگرد علمی اظهار داشت: اهل بیت ـ ع ـ نقش اساسی در حفظ پیام اصلی اسلام و نشر آن را در جامعه به عهده داشتند و در این راه دشواری‌های زیادی را متحمل شدند.
استاد حوزه امام خمینی ـ ره ـ در سوریه، پاسداشت اسلام راستین و دفاع از پیروان واقعی آن، تبیین مبانی حقیقی اسلام به مردم، دعوت مسلمانان به وحدت و دوری از اختلاف و تفرقه، را از جمله مضامین رسالت اهل بیت ـ ع ـ برشمرد.
گفتنی است هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دریكیش به ابتكار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار می‌شود ایرنا