تبیان، دستیار زندگی
یم حضرت  آیت الله ناصر مكارم شیرازی در دیدار مسئولین برگزار كننده كنگره حضرت زهرا ـ س ـ و همایش كتاب سال ولایت آینده مكتب اهل بیت ـ ع ـ را در جهان روشن دانستند و مسئولین را از هر گونه شتاب‌زدگی و افراط و تفریط در گسترش فرهنگ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش فرهنگ اهل بیت را بدون شتاب زدگی جلو ببریم

حضرت  آیت الله ناصر مكارم شیرازی در دیدار مسئولین برگزار كننده كنگره حضرت زهرا ـ س ـ و همایش كتاب سال ولایت آینده مكتب اهل بیت ـ ع ـ را در جهان روشن دانستند و مسئولین را از هر گونه شتاب‌زدگی و افراط و تفریط در گسترش فرهنگ اهل بیت ـ ع ـ بر حذر داشتند.

ایشان در ادامه با بیان اینكه دو دسته مقصرون و غلو كنندگان در مورد اهل بیت ـ ع ـ ‌كم لطفی كرده‌اند توضیح دادند: ما امروز بین دو گروه مقصرون و غلو كنندگان قرار داریم و باید فرهنگ حاكم بر كنگره همان فرهنگ عروه الوثقی باشد تا مقصرون را بیدار كند و به غلو كنندگان هشدار دهد كه تشكیل جلسات برای ائمه معصومین ـ ع ـ به این معنی نیست كه شما هر چه بخواهید بگویید و ما را در نظر ائمه ـ ع ـ و دیگران سرافكنده كنید.
آیت الله مكارم شیرازی با تأكید بر گسترش فرهنگ اهل بیت ـ ع ـ در جهان تصریح كردند: اگر روح حاكم بر برنامه‌ها همان ادبیات و فرهنگ اهل بیت ـ ع ـ باشد برای دیگران حتی دشمنان اهل بیت ـ ع ـ جذابیت دارد. ما می‌توانیم با همین ادبیات، فرهنگ اهل بیت ـ ع ـ را در میان اهل سنت گسترش دهیم. زیرا آینده مكتب اهل بیت ـ ع روشن است. از این رو باید بدون شتاب زدگی و افراط و تفریط جلو برویم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم بهره‌گیری از فن آوری روز دنیا برای شناساندن مكتب اهل بیت ـ ع‌ ـ تأكید كردند و فرمودند: نتایج و دستاورد‌های این كنگره باید از طریق رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های اینترنتی به جهان عرضه شود تا ایرانیان خارج از كشور و مسلمانان جهان از آنها بهره ببرند.رسا