تبیان، دستیار زندگی
ان رئیس جمهور با بیان اینکه مراکز تولید و منبع فکر در جامعه باید پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه باشند تاکید کرد: جامعه نباید در خلاء فکری و فرهنگی و اطلاعاتی نگهداری شود و اگر بناست به برنامه های صدا و سیما اعتراضی ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان رییس جمهور در خصوص پاسخدهی به شبهات توسط حوزویان

رئیس جمهور با بیان اینکه مراکز تولید و منبع فکر در جامعه باید پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه باشند تاکید کرد: جامعه نباید در خلاء فکری و فرهنگی و اطلاعاتی نگهداری شود و اگر بناست به برنامه های صدا و سیما اعتراضی باشد باید به این مراکز اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور روز دوشنبه در جمع مدیران و کارمندان صداو سیما  با تاکید بر اینکه افکار عمومی باید در زمینه های مختلف قانع شود گفت: گاهی می توانیم افکار عمومی را فریب بدهیم اما آثار بعدی آن بسیار خطرناک است مانند مشکلی که حکومت بوش با آن روبرو شده است و توانسته با فریب افکار عمومی از امکانات ملت بزرگ آمریکا برای جنگ طلبی سوء استفاده کند که البته ملت آمریکا دارند بیدار می شوند.

خاتمی با تاکید بر اینکه باید اعتماد مردم به طور مستمر به حکومت جلب شود افزود: دراین میان نقش رسانه ملی به عنوان واسطه نیروهای متفکر و خلاق با جامعه حیاتی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جامعه نباید در خلاء نگهداری شود اظهار داشت: حوزه علمیه حق ندارد به سبکی یا سنگینی برنامه های صدا و سیما اعتراض کند. صدا و سیما که تولید کننده فکر نیست ، اگرچه این کار را دارد می کند. شما به عنوان حوزه علمیه باید ببینید در دنیای امروز صدا و سیما با هزاران ساعت برنامه در مقابل سایر رسانه ها چه می خواهد و به او کمک کنید و اگر بناست اعتراضی باشد اعتراض به شما به عنوان مراکز تولید و منبع فکر در جامعه است که باید جوابگو باشید.

وی با تقدیر از خدمات شایسته صدا و سیما در سالهای گذشته گفت: امروز صدا و سیما با داشتن انبوه نیروهای برجسته و کاردان و تحصیلکرده که سرمایه عظیمی برای این سازمان هستند، یکی از غنی ترین منابع تولید فکر و فرهنگ در جامعه است.

رئیس جمهوربه تلاشهای بی طرفانه و مسئولیت گرایانه صدا و سیما در ایام انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در ماههای گذشته اعتماد مردم به رسانه ملی بازسازی شد و آنها توانستند به دور از تخریب، بدآموزی و فریب و تزویر دست به انتخاب بزنند.

خاتمی از برخی موضع گیری ها و اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: متاسفم که به خاطر درگیری های سیاسی و باند بازی ها گاهی به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش می کشند، من با همه احترامی که به نامزدهای ریاست جمهوری قائلم و با تقدیر از بی طرفی صدا و سیما در مقابل برخی اظهارات آنها سکوت کردم، اما آیا چهره ای که این عزیزان از ملت و نظام ارائه کردند ، جز یک چهره نکبت زده در سیاست خارجی و داخلی و تامین معیشت مردم ، نبود.
بکارگیری بدترین عبارات یعنی بداخلاقی ها و اینکه مملکت را بدبخت ، نکبت زده و بیچاره نشان دهیم و توقعات را بالا ببریم که اگر آمدیم این کار را می کنیم یا آن کار را ، آیا کار درستی بود؟
بنای ما این نبود که کام مردم را تلخ کنیم و من در این باره تاکنون سکوت کرده ام . اینکه همه چیز را زیر سوال ببرند و آنجایی هم که از دستاوردها می گویند نمی دانند که این لیوان نیمه پری هم دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: صدا و سیما موظف است دستاوردهای انقلاب را بگوید در عین اینکه نقد می کند و من که رئیس جمهورم نباید از انتقادات برافروخته شوم، حتما قدرت باید نقد شود از بالا تا پایین باید قدرت خود را طوری جمع و جور کند که پاسخگوی ملت باشد.

بنابراین گزارش پیش از سخنان رئیس جمهور، مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در سخنانی مراتب تقدیر و تشکر خود و سایر همکارانش در رسانه ملی را به رئیس جمهور اعلام کرد و ابراز احساسات و عواطف کارمندان صدا و سیما را قطره ای از شور و احساس ملت ایران در پاسداشت خدمات سید محمد خاتمی دانست و گفت: جا دارد از تلاشهای صادقانه و بی نظیر دکتر لاریجانی رئیس قبلی صدا و سیما که امکان مغتنمی برای رسانه ملی فراهم شد و با همه مشکلات اجرایی، دهها شبکه گسترده ملی، فراملی و استانی ایجاد شد، تقدیر کنم.

وی اظهار داشت: اگر امروز همه بزرگان سخن از شایستگی، توانایی رسانه ملی در تجربه جدیدی تحت عنوان انتخابات رسانه ای یاد می کنند، بستر سازی اولیه آن نتیجه کار همه مدیران قبلی بویژه دکتر لاریجانی است و خوشحالم با مجموعه نیروهای رسانه ای  قبلی و همکاران جدید با استفاده از تجربه گذشته و همچنین با بهره برداری از ظرفیتهای موجود در رسانه بتوانیم به جایگاه شایسته ای برای رسانه ملی نائل شویم.

منبع : شریف نیوز