تبیان، دستیار زندگی
د متن پیام حضرت آیة الله العظمی فاضل لنکرانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیك ایتها الصدیقه الشهیده در آستانه سال‌گرد شهادت بزرگ بانوی اسلام و جهان فاطمه زهرا ـ سلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام و عظمت حضرت فاطمه (س) در عصمت و طهارت و عبودیت و بند

متن پیام حضرت آیة الله العظمی فاضل لنکرانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیك ایتها الصدیقه الشهیده
در آستانه سال‌گرد شهادت بزرگ بانوی اسلام و جهان فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ قرار داریم. وجود شریفی كه مورد مباهات حق‌تعالی و پاره قلب رسول خدا و همسر امیر المؤمنین ـ علیه السلام ـ و مادر امامان معصوم ما است.
آن حضرت بزرگ‌ترین بانوی عالمیان است. گرچه در قرآن كریم خداوند نسبت به حضرت مریم فرموده است « و اصطفاك علی نساء العالمین» ، اما بر حسب روایات معتبره این اختیار و اصطفاء از آن جهت بوده است كه حضرت مریم بدون شوهر ولادت حضرت عیسی ـ علی نبینا و آله و علیه السلام ـ را محقق ساخت و از این جهت خاص حضرت مریم ـ علیها سلام ـ نظیری نداشت. اما مقام و عظمت حضرت فاطمه ـ سلام الله علیها ـ در عصمت و طهارت و عبودیت و بندگی بر همه زن‌های عالم از ازل تا ابد برتری دارد.
لازم است شیعیان و مسلمانان روز سوم جمادی الثانیه را كه مصادف با شهادت آن صدیقه كبری است و از طرف دولت جمهوری اسلامی تعطیل عمومی است گرامی دارند و با برپایی مراسم سوگواری و عزاداری و به راه انداختن دستجات این روز را به عاشورایی دوم تبدیل نمایند.
همانطوری كه بحمد الله در چند سال اخیر این ملت فاطمی به وظیفه خویش به نحو احسن عمل كردند و لازم است از این جهت تقدیر و تشكر نمایم. روشن است كه تكریم و احترام به زهرای اطهر، همانا تعظیم پیامبر ـ ص ـ و اجر رسالت آن حضرت است.
ملت عزیز و بزرگوار ایران با تمسك به حبل محكم و ناگسستنی اهل بیت ـ علیهم السلام ـ افتخارات بزرگی را در صحنه‌های انقلاب آفرید و با همین نیرو به پیش می‌رود باید بدانیم مرز موفقیت ما، ارتباط و ایمان كامل به مكتب ائمه طاهرین و توسل به ان ذوات مقدسه است. هویت واقعی ما، تشیع حقیقی و اسلام راستین است. خداوند متعال هر چه بیشتر ما را از عنایات كوثر خویش فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ بهره‌مند بفرماید.
محمد فاضل لنكرانی
15/4/84