تبیان، دستیار زندگی
«جنجال در عروسی» به شیوه سه بعدی ساخته شده و برای همین قیمت بلیت آن پنج هزار تومان بیش از بلیت دیگر فیلم ها است. با این حال در پردیس سینمایی کوروش و در بدو ورود به سالن ،باید پنج هزار تومان دیگر برای عینک بپردازید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گران فروشی بلیت در پردیس کوروش

دریافت هزینه اضافی صدای مخاطبان یک فیلم را بلند کرده است

«جنجال در عروسی» به شیوه سه بعدی ساخته شده و برای همین قیمت بلیت آن پنج هزار تومان بیش از بلیت دیگر فیلم ها است. با این حال در پردیس سینمایی کوروش و در بدو ورود به سالن ،باید پنج هزار تومان دیگر برای عینک بپردازید.

منیژه خسروی-بخش سینما و تلویزیون تبیان
جنجال در عروسی

اگر اهل سینما رفتن باشید حتما اطلاع دارید که قیمت بلیت در پردیس های سینمایی 10 هزارتومان است. و این را هم می دانید که برای خرید بلیت فیلم «جنجال در عروسی» باید 5 هزار تومان بیشتر بپردازید. خب این فیلم به شیوه سه بعدی ساخته شده و در سینماهایی که مجهز به سیستم سه بعدی هستند، هزینه بیشتری برای بلیت دریافت می کنند.

تا این جا مشکلی نیست؛ یعنی مخاطب می داند که برای لذت از کیفیت فیلم سه بعدی روی پرده بزرگ، 5 هزار تومان بیش از فیلم های معمولی باید کنار بگذارد. این اتفاق اما در پردیس سینمایی کوروش به شکل دیگری رخ می دهد. یعنی مخاطب در آستانه ورود به سالن ،به غرفه ای راهنمایی می شود تا عینک سه بعدی دریافت کند اما بابت عینک هم باید 5 هزار تومان اضافه بپردازد.

مشکل اصلی به «عدم اطلاع رسانی» و «عدم شفاف بودم خدمات سینما» بر می گردد. اولا خیلی کار سختی نیست که موقع فروش اینترنتی، هشداری داده شود که قیمت عینک سه بعدی 5 هزار تومان است. دوما فروش عینک برای «جنجال در عروسی» قانونی است؟ مگر نباید جزو خدمات سینما باشد؟

فیلم «جنجال در عروسی» برای کودکان ساخته شده و خانواده ها به شکل گروهی به تماشای آن می نشینند. یعنی اگر یک خانواده پنج نفره به پردیس کوروش برود، در آخرین لحظه باید 50 هزار تومان برای عینک سه بعدی تقدیم کند! آن هم در شرایطی که گمان می کنند پول عینک از محل 5 هزار تومان بیشتر که برای بلیت داده اند، تامین می شود.

شاید مسئولان پردیس کوروش جواب شان این باشد که نرخ عینک خیلی بیشتر از 5 هزار تومان است و چه و چه. مساله در ارزان یا گران بودن پول عینک نیست ؛ مشکل اصلی به «عدم اطلاع رسانی» و «عدم شفاف بودم خدمات سینما» بر می گردد. اولا خیلی کار سختی نیست که موقع فروش اینترنتی، هشداری داده شود که قیمت عینک سه بعدی 5 هزار تومان است. دوما فروش عینک برای «جنجال در عروسی» قانونی است؟ مگر نباید جزو خدمات سینما باشد؟

عدم اطلاع رسانی و توجیه نشدن مخاطبان باعث می شود هر روز جلوی سالن نمایش دهنده سینما کوروش شاهد اعتراض مردم باشیم. اعتراض هایی که جواب روشنی ندارد و با جمله هایی مثل «ماموریم و معذور» ، «به مدیریت بگویید» و ... در هیاهوی مجتمع کوروش گم می شوند.

کار سخت و پیچیده ای نیست اگر درباره قیمت 20 هزار تومانی «جنجال در عروسی» در سینما کوروش اطلاع رسانی شود. شاید خیلی از خانواده ها نخواهند دو برابر هزینه معمولی بلیت ها را برای این فیلم کنار بگذارند.

جنجال در عروسی

و سوال مهم تر شورای صنفی نمایش ،مجوز قیمت 20 هزار تومانی بلیت پردیس سینمایی کوروش را صادر کرده؟

«جنجال در عروسی» دومین تلاش سینمای ما بعد از «آقای الف» برای ساخت فیلم سه بعدی است. این فیلم را سید رضا خطیبی کارگردانی کرده و محصول مشترک ایران و فرانسه است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده. فیلم بتازگی در دومین حضور بین المللی خود در بلژیک جایزه اول جشنواره سه بعدی استریومدیا را بدست آوردت است.از لحاظ داستان اما حرف تازه ای ندارد و بر اساس کلیشه های فیلم کودک حرکت می کند. با این حال بچه ها راضی از سالن خارج می شوند.

علیرضا خمسه، میرطاهر مظلومی، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی، محمدرضا بحری، مهدی قانع، صاحب حائری زاده، علیرضا حائری زاده و سعید خبیری از بازیگران این فیلم هستند و محمدجواد رسایی، امیرحسین محرابی، کورش فلاح، فرزاد دهقان، علیرضا روئین تن، عارفه و عرفانه محمودی، محمد هادئی و علی کاظمی از بازیگران نوجوان فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» هستند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی چنین آمده است: در یک مراسم عروسی کودکان را به محل برگزاری جشن راه نمی دهند و به کلبه ای در انتهای باغ تبعید می کنند. بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند، لذا تصمیم می گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست.