تبیان، دستیار زندگی
ك  آیت الله ناصر مكارم شیرازی در دیدار مسئولین شركت آب و فاضلاب استان قم نتیجه رأی مردم در سوم تیرماه را نشانه‌ نیازهای مردم ایران عنوان كردند. این مرجع تقلید تأكید كردند: تجربه نشان داده است كه مردم ایران دو چیز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم كسی را انتخاب كردند كه می‌تواند مشكلاتشان را حل ك

آیت الله ناصر مكارم شیرازی در دیدار مسئولین شركت آب و فاضلاب استان قم نتیجه رأی مردم در سوم تیرماه را نشانه‌ نیازهای مردم ایران عنوان كردند.

این مرجع تقلید تأكید كردند: تجربه نشان داده است كه مردم ایران دو چیز می‌خواهند. نخست ارزش‌های اسلامی‌، شعارهایی چون دوستی دختر و پسر مسایلی نیست كه مردم را جذب كند، حتی جوانان را و دوم مسایل و مشكلات معیشتی آنهاست. مردم وقتی با خبر می‌شوند كه قیمت نفت شصت دلار شده است و درآمد سه ماه اول ما به اندازه درآمد كل سال شده است می‌گویند چرا دولت این قدر به ما فشار می‌آورد، و چرا با این منابع این‌گونه زندگی می‌كنیم و این درآمد هیچ تغییری در وضع زندگیمان بوجود نمی‌آورد.
آیت الله مكارم شیرازی مشكلات موجود در كشور را موجب بدبینی مردم به كشور ارزیابی كردند و فرمودند: ما یك كشور ثروتمند و سرمایه دار هستیم. باید یكسری تسهیلات برای مردم به وجود آورند تا در میان مردم یك نوع خوش‌بینی به وجود آید. ما پاسخی نداریم بگوییم كه چرا این همه پول داریم ولی مردم در فشار هستند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود انجام صرفه‌جویی توسط مردم را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه برشمردند و تأكید كردند: در بحث كنترل موالید یك كار فرهنگی صورت گرفت و جواب داد. در مسئله صرفه‌جویی آب نیزی می‌بایست از طریق پلاكاردها، صدا و سیما، قبض‌های پرداخت آب كار فرهنگی صورت گیرد.رسا