تبیان، دستیار زندگی
بد  «سومین كنفرانس گفت‌وگوی ادیان» امروز (۸ تیر) در دوحه پایتخت قطر گشایش می‌یابد و این در حالی است كه علیرغم اعتراض تنی چند از شخصیت‌های اسلامی دعوت شده به این كنفرانس، شركت‌كنندگان از اسراییل نیز در این گردهمایی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنفرانس گفت‌وگوی ادیان امروز در قطر گشایش می‌یابد

«سومین كنفرانس گفت‌وگوی ادیان» امروز (۸ تیر) در دوحه پایتخت قطر گشایش می‌یابد و این در حالی است كه علیرغم اعتراض تنی چند از شخصیت‌های اسلامی دعوت شده به این كنفرانس، شركت‌كنندگان از اسراییل نیز در این گردهمایی حضور دارند.

این در حالی است كه تعدادی از شخصیت‌های اسلامی و مسیحی این كنفرانس را به سبب حضور اسراییلی‌ها تحریم كرده و از شركت در آن خودداری كرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به شیخ یوسف القرضاوی از رهبران برجسته اسلامی فلسطین اشاره كرد كه اعلام كرده به سبب تداوم دشمنی حكومت اسراییل با مردم فلسطین از گفت‌وگو با یهودیان اسراییلی پرهیز می‌كند.
در این كنفرانس دو روزه ۸۶ شخصیت به نمایندگی از ادیان سه گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت از كشورهای عربی، اروپایی، آمریكایی، آسیایی و آفریقایی شركت دارند.
بحث و بررسی در مورد ارزش‌ها و نقاط اشتراك ادیان الهی و نقش این ادیان در رشد و گسترش تمدن بشری از جمله محورهای این كنفرانس است.
این كنفرانس همچنین به بررسی نكات اساسی در ایجاد اختلافات میان ادیان خواهد پرداخت.خبر گزاری كویت