تبیان، دستیار زندگی
یم عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما به یك انقلاب فرهنگی نیازداریم. فرهنگ ما بتدریج روبه استحاله می‌رود و از فرهنگ اسلامی تهی می‌شود.   محمدتقی رهبر، نماینده اصفهان در مجلس، یكی از مطالبات مجلس هفتم از دولت آینده را «برخو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به انقلاب فرهنگی دیگری نیازداریم

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما به یك انقلاب فرهنگی نیازداریم. فرهنگ ما بتدریج روبه استحاله می‌رود و از فرهنگ اسلامی تهی می‌شود.

محمدتقی رهبر، نماینده اصفهان در مجلس، یكی از مطالبات مجلس هفتم از دولت آینده را «برخورد با بدحجابی برخی از زنان و دختران» دانست و درجمع خبرنگاران پارلمانی گفت: این قانون در سال‌های گذشته اجرا نشد ، من یك ماه پیش نامه‌ای در این زمینه به رییس‌جمهوری نوشتم و به او گفتم كه همه برای امر به معروف و نهی از منكر ، مسئول هستیم.
«رهبر» در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت دانشگاه‌ها گفت: ما چیزی جز پیاده شدن ارزش‌های اسلامی نمی‌خواهیم. دروس نیاز به بازنگری دارد،فرهنگ اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها ضعیف است و خروجی‌های دانشگاه‌ها با مبانی انقلاب و اسلام چندان آشنایی ندارند.
نماینده اصفهان به دیدار چندی پیش خود با برخی از استادان و رییسان دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: به آنها گفتم آیا شما نمی‌توانید به دانشجو بگویید لباست چسبان نباشد، شلوارت كوتاه نباشد یا آرایش نداشته باشید؟
وی تشكیل خانه شادی ، كلاس‌های موسیقی و اردوهای مختلط دانشجویان را از دیگر مسائل دانست و افزود: ساده‌اندیشی است كه بگوییم یك عده دختر و پسر راحت در این فضا می‌روند و برمی‌گردند. بالاخره این كارها در جامعه، عوارض بد دارد.
«رهبر» اضافه كرد: پیگیری بحث تحول فرهنگی به معنای دیوار كشیدن در كلاس‌های درس نیست بلكه به منظور كشیدن دیوار عفاف است، دیوار عفاف، خواسته ماست. حریم عفت در جامعه باید محفوظ بماند. این مخلوط شدن‌ها با مملكت اسلامی نمی‌سازد.
عضو كمیسیون فرهنگی درباره سیاسی بودن دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه باید سیاسی فكر كند، منتهی تخریب و جبهه‌گیری، تبدیل شدن جنبش دانشجویی علیه نظام و یا پایگاه اپوزیسیون شدن، صحیح نیست.
طبق قانونی كه ‪ ۱۷‬سال پیش به تصویب مجلس رسیده، تولید، عرضه، فروش و پوشیدن لباس مبتذل و خلاف شرع، ممنوع است.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: امروز این منكر ، مشهود شده است. ما خجالت می‌كشیم در این مملكت اسلامی كه در آن برخی از زنان و دختران این گونه رها شده‌اند.
وی اضافه كرد: اگر اینها همین نیم وجب دستمالی را كه روی سرشان است بردارند، كسی نیست كه به آنها حرفی بزند. به نظر من، قصور شده است و دولت فعلی هم باید پاسخگوی قصور خود باشد.
«رهبر» در پاسخ به این كه اگر دولت آینده به این درخواست توجهی نكرد چه خواهد شد، گفت: از او مطالبه می‌كنیم. آقایان شعارهایی دادند و این امیدواری را داریم كه شعارها عملی شود.
نماینده اصفهان اضافه كرد: انتظار ما این است كه فرهنگ اسلامی احیاء و نواقص فرهنگی بر طرف شود.
وی اظهار داشت: باید در فضاهای فرهنگی و آموزشی اصلاحات لازم به عمل آید، نهادهای فرهنگی از وجود عناصر ناسالم پاك شوند و در جهت رشد و تعالی فرهنگ انقلاب و اسلام كار شود.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما به یك انقلاب فرهنگی دیگری نیازداریم.ایكنا