تبیان، دستیار زندگی
هیات عمومی دیوان عدالت اداری، درج رقم حق الوکاله در وکالت نامه را برای وکلا اجباری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درج رقم حق الوکاله در وکالت نامه اجباری شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری، درج رقم حق الوکاله در وکالت نامه را برای وکلا اجباری کرد.

بخش حقوق تبیان
حق الوکاله

این موضوع در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی (رئیس دیوان عدالت اداری)مطرح و رای آن صادر شد.
به گزارش دیوان عدالت اداری موضوع یاد شده در این جلسه به موجب یکی از دستور جلساتی بود که شاکیان با طرح شکایتی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با تعارض بین آرای صادره از شعب 13 و 14 و اول تجدیدنظر در خصوص موضوع لزوم درج رقم حق الوکاله، تقاضای صدور رای وحدت رویه داشتند که موضوع درج رقم حق الوکاله در وکالت نامه، پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء اعلام شد.

در این جلسه ، رای صادره از شعبه 13 دیوان عدالت اداری که به موجب آن قید حق الوکاله طبق تعرفه مجاز اعلام شده بود در حالی بررسی شد که از سویی دیگر رای شعبه 14دیوان عدالت اداری مورد بحث قرار گرفت که به موجب آن ، عدم ذکر رقم حق الوکاله موجب صدور قرار رد شکایت شده بود .

در این جلسه ، رای صادره از شعبه 13 دیوان عدالت اداری که به موجب آن قید حق الوکاله طبق تعرفه مجاز اعلام شده بود در حالی بررسی شد که از سویی دیگر رای شعبه 14دیوان عدالت اداری مورد بحث قرار گرفت که به موجب آن ، عدم ذکر رقم حق الوکاله موجب صدور قرار رد شکایت شده بود . همچنین در این جلسه رای شعبه اول تجدیدنظر نیز بررسی شد.
براساس این گزارش در نهایت رای شعبه اول تجدیدنظر مبنی براین که وکلا مکلفند رقم حق الوکاله را در وکالت نامه خود درج کنند و عدم انجام تکلیف مذکور موجب صدور اخطار رفع نقص به وکیل خواهد بود، رای، صحیح شناخته شد و رای مذکور برای تمام شعب دیوان عدالت اداری لازم الاجراست.
در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، معاونان، مستشاران و دادرسان شعب دیوان عدالت اداری نیز حضور داشتند .


منبع: ایرنا


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .