تبیان، دستیار زندگی
هش  فرزند دكتر شهید بهشتی گفت: با توجه به تماس گسترده و مستقیم شهید بهشتی با اقشار تحصیلكرده حوزوی و دانشگاهی ایشان در شناسایی و بكارگیری عناصر ارزشمند برای مجموعه مدیریت كشور نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا كرد. محمدرضا ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوان گرایی و تربیت نیروی كارآمد مهمترین ویژگی شهید بهش

فرزند دكتر شهید بهشتی گفت: با توجه به تماس گسترده و مستقیم شهید بهشتی با اقشار تحصیلكرده حوزوی و دانشگاهی ایشان در شناسایی و بكارگیری عناصر ارزشمند برای مجموعه مدیریت كشور نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا كرد.

محمدرضا بهشتی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به توانایی شهید بهشتی در جذب افراد تصریح كرد: شهید بهشتی با جذب عناصر فهیم و علاقمند به آرمان‌های انسانی و دینی نقش موثری در بقای نظام داشت و با توجه به تماس گسترده‌ای كه با اقشار تحصیلكرده حوزوی و دانشگاهی داشت در شناسایی و بكارگیری عناصر ارزشمند برای مجموعه مدیریت كشور دارای نقش مهم و تاثیرگذار بود.
وی شهید بهشتی را از چهره‌های فعال علمی و اجتماعی در عرصه‌های گوناگون دانست و گفت: شهید بهشتی از كارگزاران و پایه‌گذاران فكری نظام بود و با ژرف‌نگری مسیر اولیه نظام را شكل داد.
وی با تاكید بر توانایی شهید بهشتی افراد متعهد و كارآمد كه به آرمان‌های اسلامی و انسانی انقلاب عمل كنند، گفت: شهید بهشتی به آزمودن این افراد در حیطه كارهای دسته‌جمعی می‌پرداخت و باعث شد در سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب از همراهی افرادی برخوردار شود كه با جمع شدن در اطراف وی توانستند مدیریت كارآمد‌تری را از خود نشان دهند.
فرزند شهید بهشتی وی را از اندیشمندان و پایه‌گذاران فكری نهضت اصیل انقلاب دانست و اظهار داشت: توان و كارآمدی شهید بهشتی باعث شد پیرامون زندگی شخصی و فعالیت‌های قبل از انقلاب وی انواع و اقسام شایعات و اتهامات شكل گرفت.
وی به اهداف شایعه‌سازان اشاره و تصریح كرد: غرض از این شایعات و اتهامات كاهش میزان تاثیر فردی مانند وی در عرصه مدیریت و جریان‌های سیاسی كشور بود. این اتهامات برخاسته از برنامه‌ریزی حساب شده بود و برخی كوته‌بینی‌ها، تنگ‌نظریها و حسادت‌های شخصی باعث تشدید آن شد.
وی واقعه هفتم تیر را از تاثیرگذارترین وقایع در انقلاب اسلامی دانست و تاكید كرد: واقعه هفتم تیر باعث رفع ابهامات پیرامون شخصیت شهید بهشتی شد و مردم دریافتند كه داوری پیرامون وی داوری نادرست و ناروایی بوده است.
وی كارآمدی و برخورد معتدل و منصفانه را از ویژگی‌های شهید بهشتی عنوان كرد و ابراز داشت: مدیریت خوب شهید بهشتی در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب در شكل‌دهی قوه قضاییه نوین موثر بود. كارهای نوینی كه شهید بهشتی در دیوان عالی كشور انجام داد از كارهای بنیادین وی بود. تحول و توفیقی كه در زمان ریاست وی در قوه قضایه رخ داد باعث رشد چشمگیر فعالیت‌های این قوه در كشور شد.
بهشتی به مسائل محوری موجود در قوه قضاییه در زمان شهید بهشتی اشاره و تاكید كرد: تلاش برای تعمیق مسائل قضایی كه به كل جامعه ارتباط داشت و كوشش در شناسایی افراد برای استفاده از كارآمدی آنها و جذب عناصر جدیدی كه توان ورود به این عرصه را داشته باشند از جمله فعالیت‌های وی در زمان ریاست قوه قضاییه بود.
وی در پایان خاطرنشان كرد: واقعه هفتم تیر یكی از نقاط عطف انقلاب محسوب می‌شود كه از یك طرف نادرستی بسیاری از اتهامات كه در آن زمان متوجه دست‌اندركاران انقلاب بود را آشكار كرد و از طرف دیگر زمینه‌ساز یك حركت مناسب اجتماعی در كشور شد تا با مسائل با برخورد منصفانه و همراه با اعتدال رفتار شود.شبستان