تبیان، دستیار زندگی
رد  امتحانات طلاب مقطع سطح حوزه علمیه قم كه از روزهای پایانی خردادماه در فضایی آرام و منظم آغاز شده بود، فردا پایان می‌پذیرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم پور، مسئول برگزاری امتحانات حوزه علمیه قم  ضمن ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امتحانات مقطع سطح حوزه علمیه قم پایان می‌پذیرد

امتحانات طلاب مقطع سطح حوزه علمیه قم كه از روزهای پایانی خردادماه در فضایی آرام و منظم آغاز شده بود، فردا پایان می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم پور، مسئول برگزاری امتحانات حوزه علمیه قم  ضمن عرض خسته نباشید به طلاب و دست‌اندركاران برگزاری امتحانات پایان سال گفت: این امتحانات كه از 31 خردادماه آغاز شده و تا نهم تیرماه ادامه دارد، در مقطع سطح و پایه‌های هفتم تا دهم برگزار می‌شود و ویژه طلابی است كه به صورت آزاد تحصیل می‌كنند.
وی افزود: امتحانات پایانی طلابی كه تحت نظارت مدارس در این مقطع مشغول تحصیلند، در دهه پایانی خردادماه و پیش از برگزاری مرحله نخست نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زیر نظر معاونت امور مدارس حوزه علمیه قم برگزار شده است.
شایان ذكر است به طور معمول این امتحانات در مصلای قم، محل برپایی نماز جمعه، برگزار می‌شود و تنها امتحانات روز پنجشنبه به دلایل امنیتی به سالن اجتماعات مدرسه فیضیه منتقل شده است. درب ورودی سالن امتحان رأس ساعت مقرر بسته می‌شود و مسؤول امتحانات مركز مدیریت حوزه علمیه قم ضمن عرض سلام و بیان تذكرات لازم به طلاب، آغاز امتحان را اعلام می‌نماید. در طول مدت امتحان كه معمولا یك ساعت و نیم طول می‌كشد ده‌ها ناظر و نیز اساتید درس مورد نظر، در جلسه حضور دارند.
برخی طلاب شركت‌كننده در این امتحانات در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، از دست‌اندركاران برگزاری امتحانات بخاطر اجرای منظم و وزین امتحان‌ها تشكر كردند. آنها معتقدند هر سال وضع برگزاری امتحانات در تمام مراحل، چه از لحاظ شیوه برگزاری و چه از لحاظ دقت در طرح پرسش‌ها و تصحیح برگه‌ها بهبود می‌یابد. این عده یكی از مشكلات خود را گرمای طاقت‌فرسای قم در این فصل از سال و عدم وجود امكانات برودتی مناسب در مدارس و خوابگاه‌های حوزه علیمه قم ذكر كردند.
گفتنی است در امتحانات امسال نیز مانند روال گذشته هر امتحان به صورت چهار پرسش تستی یك نمره‌ای و نه پرسش تشریحی دو نمره‌ای، با لحاظ یك پرسش اختیاری طراحی شده است.رسا