تبیان، دستیار زندگی
ود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آشنایی خاستگاه حوزوی شهید بهشتی گفت: او معتقد بود روحانیون باید هماهنگ با تحولات دنیا پیش بروند. نماینده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: شهید بهشتی فرزند حوزه بود. وی در حوزه رسائل ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید بهشتی فرزند حوزه بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آشنایی خاستگاه حوزوی شهید بهشتی گفت: او معتقد بود روحانیون باید هماهنگ با تحولات دنیا پیش بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: شهید بهشتی فرزند حوزه بود. وی در حوزه رسائل المکاسب را در سطح بالایی تدریس می کرد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید بهشتی یک روحانی آشنا و آگاه به ساخت و بافت حوزه‌ها بود. وی معتقد بود که روحانیون باید هماهنگ با تحولات دنیا پیش بروند، یعنی طلبه‌ها علاوه بر فقه و اصول درس‌های رایج حوزه‌های علمیه، باید حداقل با یکی از زبان‌های رایج خارجی در دنیا آشنایی داشته باشند تا بهتر بتوانند با فرهنگ آن جوامع و نوع اندیشه‌ها و همچنین با چگونگی میزان تاثیرگذاری ادیان رایج در دنیا آشنایی پیدا کنند و در زمینه دین اسلام نیز کارهایی کنند که باعث تاثیرگذاری در افکار جهانیان شود.
رئیس سازمان مطالعات و تدوین کتاب‌های علوم انسانی گفت: شهید بهشتی بدنبال این بود که طلبه‌های حوزه علمیه با فلسفه و تفکرات جدید آشنا شوند تا از این راه روحانیون نواندیش و فرهیخته بتوانند با توجه به مقتضیات زمان نیازهای فردی و جمعی را در بخش تعلیمات دینی و احکام شرعی برآورده سازند.
بر اساس گزارش مهر، عضو گروه فلسفه دانشگاه تهران گفت: ایشان می‌فرمود در فرهنگ و اندیشه اسلامی متون زیادی وجود دارد که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات امروز ما را حل کند. وی خواستار این بود که علمای دینی به کتاب و سنت که منابع فقه و اصول و تعالیم دینی هستند با دیدی نو بنگرند و متناسب با زمان و مقتضیات امروزی اجتهاد جدید بوجود آورند.رسا