تبیان، دستیار زندگی
ست رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مناسبت حضور با عظمت و پرشور ملّت ایران در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تبریك این پیروزی درخشان خطاب به ملت تصریح كردند: شما با نمایش با شكوهی از همبستگی ملّی و مشاركت عمومی،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكنون نوبت كار و اقدام رئیس جمهور منتخب است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مناسبت حضور با عظمت و پرشور ملّت ایران در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تبریك این پیروزی درخشان خطاب به ملت تصریح كردند: شما با نمایش با شكوهی از همبستگی ملّی و مشاركت عمومی، عزم راسخ خود برای دفاع از استقلال ملی و پایبندی خود به حراست شجاعانه از منافع كشور و نظام جمهوری اسلامی را در عمل ثابت كردید.

بسم الله الرحمن الرحیم
ملّت بزرگ و عزیز ایران!
قلم ناتوان اینجانب قادر نیست همت بلند و انگیزه‌ عمیق و بصیرت نافذ و شور مخلصانه‌ شما را توصیف كند. شما در دو جمعه‌ پی در پی با اقدامی پرمعنا و پیامی رسا، بار دیگر عظمت خود را به جهانیان نشان دادید و قدرت خود را به رخ بد خواهان و دشمنان كینه‌توز كشیدید. شما عزم راسخ خود را بر دفاع از استقلال ملی فریاد زدید. شما پایبندی خود را به حراست شجاعانه از منافع كشور و نظام جمهوری اسلامی كه تأمین‌كنند‌ه‌ همه‌ آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، در عمل ثابت كردید. شما نمایش باشكوهی از همبستگی ملی و مشاركت عمومی در برابر چشم دوست و دشمن قرار دادید و راز استحكام و اقتدار خود در رویاروئی با زیاده‌خواهی‌های استكباری را مجسم ساختید. اینك دشمن شما علیرغم یاوه‌گوئی‌های خود، در برابر عظمت و شفافیت مردمسالاری شما، در دل خود تحقیر می‌شود و امت بزرگ اسلامیِ گسترده در سراسر جهان، از ظرفیت و توانائی نظام اسلامی كه مظهر هویّت جمعی مسلمانان است به خود می‌بالد.
این پیروزی درخشان ملّت، مظهر رحمت الهی بر شما مردم مؤمن و جوانان صادق و صالح و نصرتی از سوی حضرت احدیت است. اینجانب خاشعانه جبهه‌ سپاس بر خاك مینهم و دوام لطف و رحمت و نصرت ذات اقدس الهی را برای شما ملت عزیز و وفادار مسألت می‌كنم و خود و شما را به شكر و ذكر و خضوع و رفق و مدارا توصیه می‌نمایم. اینك با تبریك این مسئولیت خطیر به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دكتر محمود احمدی‌نژاد، نكاتی را به ایشان و همه‌ آحاد ملت عرض می‌كنم:
1. دوران انتخابات دوران شور و التهاب است. با پایان گرفتن انتخابات باید هیجان و التهاب، جای خود را به متانت و رفاقت و همكاری بدهد. همه، چه طرفداران نامزد منتخب و چه طرفداران دیگر نامزدهای محترم باید از خود ظرفیت و حلم و دانائی بروز دهند. هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید كسی را به رفتاری برخلاف شأن یك انسان متعهد و خردمند وادار سازد. وحدت ملی و رفق و مدارا، تضمین كننده‌ امنیت كشور و خنثی‌كننده‌ هر توطئه است.
2. اكنون پس‌از هفته‌ها گفتن و شنودن، نوبت كار و اقدام است. رئیس‌جمهور منتخب تا پذیرش رسمی مسئولیت،‌ دارای فرصت ارزشمندی است، شایسته است این فرصت،‌ بدون فوت وقت،‌ مصروف اقدام‌هائی شود كه شروع مسئولیت خطیر ریاست جمهوری بدان نیازمند است. همه‌ مسئولان كشور و نخبگان بخشهای گوناگون، یاری ایشان را تعهّدی انسانی و اسلامی بشمارند.
3. نقش مؤثر و تعیین كننده‌ نامزدهای ریاست جمهوری در خلق این حماسه‌ بزرگ ملی، انكار ناپذیر و سپاس از آنان بر همگان لازم است. اینجانب تشكر وافر خود را به همه‌ آقایان بویژه به جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای هاشمی‌رفسنجانی كه خود از ذخائر انقلاب و از چهره‌های برجسته‌ نظام جمهوری اسلامی ایرانند تقدیم می‌دارم و امیدوارم این برادر عزیز و همسنگر دیرین مانند همیشه در عرصه‌های مهمِ نظام اسلامی نقش‌آفرین باشند.
4. لازم می‌دانم از همه‌ آحاد ملت عزیز كه یكبار دیگر حادثه‌‌ای بزرگ در جهت رشد و اعتلای كشور آفریدند، و از همه‌ كسانیكه به این آزمایش بزرگ شور و حال بخشیدند، به ویژه حضرات مراجع معظم و علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و اقشار گوناگون اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، و نیز از دستگاه‌های خبری بویژه صدا و سیما كه مبتكرانه در این حركت عمومی نقش آفرید،‌ و از همه‌ خبرنگاران و فعالان عرصه‌ خبر و تحلیل، و نیز از دست‌اندركاران برگزاری انتخابات، شورای محترم نگهبان،‌ وزارت كشور، استانداران، فرمانداران، عوامل اجرائی و نظارتی، نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و قضائی كه با مجاهدتی بزرگ، امنیت این ایام را تأمین كردند، صمیمانه سپاسگزاری كنم و برای همه‌ی آنان پاداش و ثواب الهی مسألت نمایم.
بار دیگر خداوند متعال را به خاطر نعمت و رحمتش بر این ملت و این كشور شكر می‌گزارم و بر ساحت حضرت بقیه‌الله ـ ارواحنا فداه ـ سلامی مخلصانه معروض میدارم و رعایت و عنایت و دعای آن بزرگوار را می‌طلبم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
4/ تیر/1384

رسا