تبیان، دستیار زندگی
علت دریغ کردن زمین و آسمان به تعبیر آیه 96 سوره اعراف از نعمت های خود، بی تقوایی مسلمانان است و این مساله با غیبت حضرت مهدی علیه السلام ارتباطی تنگاتنگ دارد. زیرا دلیل اصلی رعایت نکردن تقوا دوری از امامی است که انسانها توسط او ایمان و معرفتشان را افزایش م
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نبودن امام باعث نبود برکات الهی! + فیلم

علت دریغ کردن زمین و آسمان به تعبیر آیه 96 سوره اعراف از نعمت های خود، بی تقوایی مسلمانان است و این مساله با غیبت حضرت مهدی علیه السلام ارتباطی تنگاتنگ دارد. زیرا دلیل اصلی رعایت نکردن تقوا دوری از امامی است که انسانها توسط او ایمان و معرفتشان را افزایش می دهند و طولانی شدن غیبت امام بستر ایجاد قساوت قلب را فراهم می نماید.

مصاحبه از: حجت الاسلام سیدعلی درچه ای - بخش مهدویت تبیان

برف، بارش برف، نزول برکات، درختان برفی

حجت الاسلام مرتضی کریمی کارشناس در حوزه مهدویت در این زمینه می گوید: خداوند متعال در سوره اعراف آیه 96 درباره ارتباط تقوا و نزول برکات الهی می فرماید: «وَلَو أَنَّ أَهلَ القُرىٰ آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ وَلٰكِن كَذَّبوا فَأَخَذناهُم بِما كانوا یَكسِبونَ» و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم. 
در دعای فرج نیز به خداوند متعال از مضایقه کردن زمین و آسمان نسبت به برکات خود شکوه می کنیم و می گوییم: «اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْـخَـفـآءُ وَ انْـکَـشَـفَ الْـغِـطآءُ وَ انْـقَـطَـعَ الـرَّجـآءُ وَ ضـاقَـتِ الاْرْضُ وَ مُـنِـعَـتِ السَّـمـآءُ» خدایا! بلا و مصایب ما بزرگ شد و بیچارگى ما بسى روشن و پرده از روى کار برداشته شد و امیدم ناامید شد و زمین مضایقه کرد و آسمان رحمتش را از ما منع کرد. 
آری دوری از امام باعث گردیده تا از ایمان و تقوا دور بمانیم و نتیجه تقوا نداشتن مضایقه نعمت های ظاهری و باطنی زمین و آسمان است. به تعبیر آیه فوق، اگر شیعیان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمانی که از امام خود به ظاهر فاصله گرفته اند و امام را در کنار خویش نمی بینند، تقوا پیشه کنند، به برکت ایمان مردم و به یمن توجه حضرت مهدی علیه السلام زمین و آسمان برکاتش را به وفور ارزانی خواهد کرد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.