تبیان، دستیار زندگی
ید  آیت‌الله مكارم شیرازی طی بیانیه‌ای با محكوم كردن تبلیغات مسموم در دور دوم انتخابات خطاب به مردم تأكید كردند: ملت شریف ما جهت انتخاب اصلح برای دین و دنیا به شور بپردازند و دور از تعصب و جنجال آن كس را كه میان خود و خدا برا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تخریب و نسبت‌های ناروا بپرهیزید

آیت‌الله مكارم شیرازی طی بیانیه‌ای با محكوم كردن تبلیغات مسموم در دور دوم انتخابات خطاب به مردم تأكید كردند: ملت شریف ما جهت انتخاب اصلح برای دین و دنیا به شور بپردازند و دور از تعصب و جنجال آن كس را كه میان خود و خدا برای شرایط موجود كشور بهتر می‌بینند برگزینند و به او رأی دهند.

ایشان حفظ این دستاورد عظیم را بسته به رعایت چند نكته دانستند و افزودند: رساندن این كشتی سعادت در این اقیانوس متلاطم و طوفانی به ساحل نجات رهین اموری است: حضور همه مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان، در مرحله دوم در پای صندوق‌های رأی كه اینجانب آن را همچون مرحله اول شرعاً لازم می‌دانم، و هیچ بهانه‌ای برای عدم شركت مقبول نیست.
آیت الله مكارم شیرازی ضمن بیان شرط دوم برای حفظ دستاوردهای دور نخست انتخابات، تخریب چهره‌ها را در تبلیغات انتخاباتی محكوم كردند و خطاب به نامزدها تأكید كردند: كاندیداهای محترم، دوستان و طرفداران آنها نهایت احترام را نسبت به یكدیگر حفظ كرده و از تخریب و نسبت‌های ناروا كه گناهی است بزرگ بپرهیزند و نشان دهند كه اخلاق اسلامی بر همه امور آنها حكم‌فرماست و دموكراسی‌شان با دموكراسی‌های غربی كه از هر وسیله‌ای برای بیرون راندن حریف بهره می‌گیرند متفاوت است و به این وسیله نشاط مردم را برای حضور مجدد در پای صندوق‌های رأی حفظ كنند.
ایشان ادامه دادند: طرفین به جای شمردن نقص‌های یكدیگر، به شرح نقاط قوت برنامه‌های خود بپردازند، و این ملت بزرگ را به آینده روشن خود امیدوار سازند تا این كه خدای ناكرده آنها را مأیوس یا بدبین سازند كه هرگز خداوند متعال به چنین امری راضی نیست.
این مرجع تقلید به عنوان شرط سوم از هر دو طرف خواستند برای حفظ ارزش‌ها، امنیت داخلی، تعامل صحیح خارجی، رفاه عمومی و حل مشكلات و تنگناهای مردم به خصوص جوانان و اقشار محروم تلاش كنند و حل تمام آن‌ها را به مردم نوید دهند، بی آن كه راه مبالغه را بپیمایند.
ایشان افزودند: كاندیداهای محترمی كه در مرحله سابق بودند و در این مرحله همراه نیستند، همچنین كاندیدای محترمی كه در این مرحله حائز اكثریت آراء نمی‌شود، همه با سعه صدر و كرامت و بزرگواری نتیجه انتخابات را با بعضی كاستی‌هایی كه قطعاً داشته است به خاطر خدا و برای حفظ كیان ملت پذیرفته و به یكدیگر تبریك گویند و در كنار هم قرار گیرند و این كشتی را به ساحل مقصود برسانند و بدانند مردم این بزرگواری آنها را فراموش نخواهند كرد، و از آن بالاتر خداوند اجر صابران و صالحان را به آنان خواهد داد.
آیت الله مكارم شیرازی شرط دیگر حفظ این دستاورد بزرگ را انتخاب علمی و از روی مطالعه مردم دانستند و تأكید كردند: ملت شریف ما جهت انتخاب اصلح برای دین و دنیا به شور بپردازند و دور از تعصب و جنجال آن كس را كه میان خود و خدا برای شرایط موجود كشور بهتر می‌بینند برگزینند و به او رأی دهند. خداوند یار و یاورتان و عنایات حضرت ولی عصر ـ عج ـ بدرقه راهتان باد.رسا