تبیان، دستیار زندگی
یر آستان قدس رضوی بیش از نیم میلیون کتاب به مسلمانان و غیر مسلمانان پنج قاره جهان اهدا کرد . مدیر اداره روابط بین الملل آستان قدس رضوی در گفتگو با "مهر" در مشهد ضمن بیان این مطلب افزود : از سال 81 تاکنون 581 هزار و 701 جلد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آستان قدس رضوی بیش از نیم میلیون کتاب به مسلمانان و غیر

آستان قدس رضوی بیش از نیم میلیون کتاب به مسلمانان و غیر مسلمانان پنج قاره جهان اهدا کرد .

مدیر اداره روابط بین الملل آستان قدس رضوی در گفتگو با "مهر" در مشهد ضمن بیان این مطلب افزود : از سال 81 تاکنون 581 هزار و 701 جلد کتاب به 17 زبان و به 96 کشور جهان ازجمله آلمان، آمریکا ، فرانسه ، کانادا و انگلیس در راستای تبلیغ دین اسلام ارسال شده است .

علی اکبر علیپور تصریح کرد : از طریق مکاتبه با افراد غیر مسلمان و ارسال کتابهای پایه ای و با تاکید بر اشتراکات دین اسلام و ادیان مختلف سعی در جذب این افراد داشته ایم که تا کنون نیز از این طریق 60 نفر غیر ایرانی به دین اسلام ایمان آورده اند .

وی با اشاره به پخش مستقیم برنامه های حرم مطهر حضرت رضا (ع) از طریق اینترنت بیان کرد : هر روز از ساعت 14 برنامه ها و مراسم مختلف داخل حرم مطهر برای فارسی زبانان و ایرانیان مقیم خارج از کشور پخش می شود و نیز از طریق گفتگوی اینترنتی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به سوالات و شبهات دینی این افراد پاسخ داده می شود .

علیپور در خصوص برنامه های تابستانی سال 84 برای زائران غیر ایرانی گفت : آموزش احکام ، توزیع فیش غذا ، پخش فیلم های مختلف از جمله آشنایی با زندگی حضرت رضا(ع) ، بازدید از موزه ، سخنرانی و معرفی اماکن حرم مطهر به زبانهای مختلف ، اهدای قرآن و کتب مذهبی از جمله برنامه های تابستان سال جاری اداره روابط بین الملل است .

علیپپور خاطر نشان ساخت : از ابتدای تابستان سال جاری راهنمای زائرین واقع در بست شیخ طوسی به صورت شبانه روزی به زائرین خارجی خدمات ارایه می دهد .

در سال گذشته 195 هزار و 382 نفر زائر غیر ایرانی از خدمات این اداره بهره مند شده اند که در این میان زائران عراقی بیشترین تعداد را تشکیل داده اند .