تبیان، دستیار زندگی
هز 20 هزار مسجد فعال در کشور وجود دارد در تمامی استانهای کشور کافی نت تبیان وجود دارد بیش از 67 هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این تعداد 20 هزار مسجد فعال است . حجت الاسلام اسماعیل فعال در گفتگو با خبرنگار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از 67 هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این تعداد 20 هز

20 هزار مسجد فعال در کشور وجود دارد

در تمامی استانهای کشور کافی نت تبیان وجود دارد

بیش از 67 هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این تعداد 20 هزار مسجد فعال است .

حجت الاسلام اسماعیل فعال در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه "مهر" در مشهد با بیان این مطلب افزود : در مساجد فعال که نماز اقامه می شود حدود 1000 روحانی به منظور پوشش فعالیت های فرهنگی این سازمان مستقر هستند .

وی تعداد کتابخانه های مساجد را 1000 کتابخانه ذکر کرد و افزود : این تعداد که توسط جماعات اداره می شوند تا سال آینده به 3000 افزایش می یابد .

وی گفت : در هر کتابخانه بطور متوسط حدود 1000 جلد کتاب وجود دارد .

وی با اشاره به پایگاه اینترنتی تبیان که به گفته وی بزرگترین پایگاه اینترنتی دینی کشور  است افزود : این پایگاه اینترنتی هم اکنون در 18 استان کشور راه اندازی شده است .

وی گفت : با راه اندازی این پایگاه اینترنتی ، پایگاه های اینترنتی  استانی نیز به منظور معرفی استان در تمام زمینه ها برای بالندگی فرهیختگان و نخبگان آن راه اندازی می شود .

وی افزود : در تمامی استانهای کشور کافی نت تبیان وجود دارد .

وی تصریح کرد : همچنین در حدود 10 استان کشور اینترنت برای پوشش مساجد راه اندازی شده است .

وی همچنین طرح اینترنت ملی را برای پوشش کشوری از برنامه های آینده این سازمان ذکر کرد .

"فعال " از اعتبارات امسال سازمان در حوزه فرهنگ به جز بحث قرآن و پایگاه اینترنتی تبیان ،35 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود : این اعتبارات به رغم اینکه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است ، رقم اندکی است .

وی اضافه کرد : اکنون 400 دفتر نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور وجود دارد .

وی افزود : امیدواریم با آماده شدن فضای لازم و همکاری مسئولان ذیربط پایگاه اینترنتی تبیان نیز در استان خراسان جنوبی بزودی راه اندازی شود .