تبیان، دستیار زندگی
شخص حسود درست نقش سمباده را دارد. او مایه صیقل خوردن تو می شود، تو را براق و برجسته می كند؛ آنچنان كه صفایی پیدا می كنی كه مپرس!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هرگز نیاسود

شخص حسود درست نقش سمباده را دارد. او مایه صیقل خوردن تو می شود، تو را براق و برجسته می كند؛ آنچنان كه صفایی پیدا می كنی كه مپرس!

بخش خانواده ایرانی تبیان

حسادت

شخص حسود درست نقش سمباده را دارد. او مایه صیقل خوردن تو می شود، تو را براق و برجسته می كند؛ آنچنان كه صفایی پیدا می كنی كه مپرس! ولی بیچاره حسود خودش كساد و بی رونق می شود.پس تا می توانی آیینه تابان باش نه سمباده فرسوده. برای اینكه حسود نباشیم یا اگر خدای ناكرده هستیم و بخواهیم آن را از خود دور كنیم، باید یك نسخه كوتاهی را كه برگرفته از كلام اهل بیت (علیهم السلام) است مرور كنیم و سعی مان بر آن باشد تا آن را برای درمان به كار ببندیم! راه حل خیلی ساده است. فقط باید نسبت به هر كسی كه حسادت داریم با او همانگونه رفتار كنیم كه انگار هیچ حسادتی نداریم، به همین راحتی! مثلا اگر حسادت نداشتی از او تعریف می كردی؟ حالا هم هر چه می توانی تعریف كن! تبریك می گفتی؟ حالا هم برای موفقیت هایش تبریك بگو! هدیه می دادی؟ هدیه بده!

با انجام همین راهكار نه چندان دشوار، باور كنید طولی نمی كشد كه حسد از خانه دل مان رخت بر می بندد. حسدی كه جز خودخوری چیزی را برای انسان به دنبال ندارد باید فوری كنار گذاشته شود. اصلا همان حدیث كه به شكل ضرب المثل درآمده است كه «حسود، هرگز نیاسود»، بزرگ ترین آسیب ناشی از حسادت را برای همه ما نمایان می سازد. بله، بزرگ ترین ضرر حسادت به خود انسان وارد می شود. حرص می خوری، اعصابت به هم می ریزد و تنها چیزی كه برای تو به همراه دارد، غصه و ناراحتی است لذا باید پا را دقیقا روی نقطه حساس حسادت بگذاری تا آن را همچون ته مانده سیگار در وجودت خاموش كنی. پس تعریف كن؛ آن هم دقیقا جلوی همان شخصی كه نسبت به او حسادت داری، مثلا بگو «به به، چه خوش تیپ شدی». طولی نمی كشد كه حسادت از وجودت پرمی كشد و آنگاه راحت و آسوده به كارهایت خواهی پرداخت.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.