تبیان، دستیار زندگی
ره  عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: راه‌یابی به مرحله دوم، گویای رنگ باختگی شعارهای غرب گرایانه است. عضو جامعه مدرسین افزود: پیام این انتخابات به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت اصول‌گرایان در انتخابات نشانه رنگ باختگی شعاره

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: راه‌یابی به مرحله دوم، گویای رنگ باختگی شعارهای غرب گرایانه است.

عضو جامعه مدرسین افزود: پیام این انتخابات به مسئولان نظام اسلامی این است كه مردم وفا دارند، شما هم وفادار به این مردم باشید، تمام همت خود را در خدمت به این مردم سرافراز بكار بندید، هم مسئولان كنونی و هم مسئولان دولت بعدی بدانند كه مردم از باند بازی‌ها، حزب بازی‌ها و رفاقت‌ محوری‌ها متنفر و بیزارند و كار، تلاش و خدمت می‌خواهند.
استاد حوزه علمیه قم در عین حال خاطر نشان كرد: پیام این انتخابات به جریان‌ها این است كه بدانند دین، ارزش‌ها و شعارهای دینی در این كشور همچنان حرف اول را می‌زند و شعارهای پر زرق و برق غرب پسند، رنگ باخته است. راه‌یابی اصولگرایان در مرحله دوم گویای این واقعیت است. نمی‌گویم تمام كاندیداهای محترمی كه به دور دوم راه نیافتند شعار غرب پسند می‌دادند. نه، هرگز كه من در اصول‌گرائی اكثریت كاندیداها تردید نداشتم. ولی می‌گویم برخی از كاندیداها، آن‌چنان شعار می‌دادند كه شاید به این تندی رادیوها و ماهواره‌های بیگانه هم شعار نمی‌دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نتیجه انتخابات افزود: اگر میزان رأی ملت است كه هست، باید این جریان‌ها باور كنند كه دیگر ضامن آنها نزد اكثریت ملت رنگ باخته است، دوستانه و ناصحانه می‌گویم به سیل خروشان این ملت وفادار بپیوندند و تا دیر نشده همراه با این مردم باشند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در پاسخ به این پرسش كه رسالت اصلی رئیس جمهور آینده چیست تأكید كرد: بی تردید نخستین و اساسی ترین وظیفه رئیس جمهور منتخب، عزم جدی بر خدمت به مردم و حل مشكلات آنهاست. گره ناگشودنی در این كشور نیست. همه مشكلات را بی‌تردید با همدلی مسئولان می‌توان حل كرد، منتخب مردم در ریاست جمهوری بداند كه تقویت دین، باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی بالاترین خدمت به‌ این مردم است. اگر این مهم انجام گرفت، در سایه آن خدمت به مردم، گشودن گره از زندگی مردم و سربلندی ایران اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی ضمن تقبیح برخی رفتارهای سوء تبلیغاتی گفت: از صحنه‌های ناپسند در برخی تبلیغات رویه‌های غیر اخلاقی در انتخابات از سوی بعضی كاندیداها و هوادارانشان بود. این نیاز به شاهد ندارد. چون همه اینها در منظر مردم بوده است.
وی افزود: در این دوره صدا و سیما از تمام توان خویش مایه گذاشت تا فضای انتخاباتی سالم و عادلانه رقابتی را فراهم كند. ولی برخی از كاندیداها به جای استفاده درست از این فرصت، از این پایگاه عظیم هر چه توانستند در رویارویی مقابله با ارزش‌ها، اصول انقلاب و اصول اسلام گفتند. خدا می‌داند دین مداران در این روزها چه خون دلی از این هتاكی‌ها خوردند، و سرانجام روز 27 خرداد پاسخی محكم و قاطع به این بی‌مهری‌ها دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در خلق این حضور افزود: نقش مقام معظم رهبری در این انتخابات بی بدیل بود. گر چه رهبر فرزانه انقلاب در پیامشان فرمودند كه پیروز این انتخابات مردم عزیز هستند، اما بنده عرض می‌كنم اگر رهنمودهای ایشان نبود مردم به این پیروزی بزرگ دست نمی‌یافت. از چندین ماه پیش، ایشان مسئله حضور حداكثری را مطرح كردند، معیارها را بیان فرمودند، و جهت گرفتن بهانه برای عدم حضور با حكم حكومتی تنوع كاندیداها را افزایش دادند، این مجموعه تدبیرها سبب شد كه 65 درصد مردم عزیز ما پای صندوق‌های رأی آمدند و بارزترین جلوه مردم سالاری را به معرض نمایش جهانیان در آوردند، نمایشی كه جهانیان را مبهوت و خیره كرده و دشمنان اسلام را زمین‌گیر كرد.
وی با مقایسه حضور مردم ایران در انتخابات با سایر كشورها از جمله امریكا گفت: رئیس جمهور منفور امریكا در انتخاباتی رئیس جمهور شد كه تنها 35 درصد مردم امریكا در آن شركت داشتند و او با 25 درصد آراء آن‌هم با فشار دادگاه به ‌این جایگاه دست یافت، خنده‌دار است كه رئیس جمهوری این چنین، با كمال وقاحت انتخابات ایران را غیر دموكراتیك می‌خواند و انتخابات خود را دمكراتیك. جهانیان می‌دانند كه دموكراسی امریكایی یعنی اشغال كشورهای مستقل، دموكراسی امریكایی یعنی جنایت در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب، دموكراسی امریكایی یعنی اهانت به قرآن و مقدسات، دموكراسی امریكایی یعنی دروغ و فریب
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دور دوم انتخابات گفت:
مردم عزیز باید بدانند راهی را كه با سربلندی تا نیمه آن آمده‌اند، تكمیل كنند و در مرحله دوم انتخابات نیز با شكوه مرحله اول حاضر شوند. مطمئن باشند دشمنان تمام تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا پیروزی جمعه 27 خرداد را به كام مردم تلخ كنند و بمباران تبلیغاتی آنها در جهت كم رنگ برگزار شدن مرحله دوم انتخابات در جمعه 3 تیرماه است. مطمئناً مردم رشید ایران جشن پیروزی 27 خرداد را با 3 تیرماه گره خواهند زد و نخواهند گذاشت دشمنان شاد گردند.رسا