تبیان، دستیار زندگی
هوش رسانه ­ای به اشکال مختلف شیوه ­های نظارت رسانه­ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه­ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه­ های آنلاین نیز نقش فزاینده ­ای برای کسب و کار هوش رسانه­ ای در طول دو دهه اخیز بازی کر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده روابط عمومی؛ هوش رسانه‌ ای مبتنی بر فناوری

هوش رسانه ‌ای به اشکال مختلف شیوه ‌های نظارت رسانه‌ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه‌ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه‌ های آنلاین نیز نقش فزاینده ‌ای برای کسب و کار هوش رسانه‌ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ‌اند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

روابط عمومی

علیرغم ارزش بالای  روابط عمومیبرای شرکت‌هایی که آن‌ها را به کار می گرفتند، رشد صنعت روابط عمومی در سطح جهان در سال 2015 تک رقمی بود. این نتیجه بر اساس یک اینفوگرافیک که توسط MediaMiser منتشر شد، به دست آمده است.

به طور کلی، نرخ‌ های تبدیل (که در بازاریابی اینترنتی نشان دهنده درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که واقعاً خرید (یا هدف دیگری) را انجام می‌دهند) روابط عمومی 10 تا 50 برابر تبلیغات است اما آنچه در اینفوگرافیک اشاره شده این است که صنعت رسانه ـ از جمله عادات مصرف رسانه ‌ای مردم ـ به سرعت در حال تغییر است.

به عنوان مثال، 83 درصد از روزنامه نگاران می گویند فقط از 10 درصد بیانیه های خبری دریافت شده استفاده می کنند در نتیجه، کسب و کارها از رویکردهای قدیمی در زمینه روابط رسانه‌ ای صرفنظر کرده و در جستجوی تاکتیک‌ های تازه‌ای هستند تا قابلیت رویت و تعامل را برانگیزند و بخش روابط عمومی در تلاش است تا خود را منطبق سازد. بر اساس آنچه در آمار اینفوگرافیک برجسته شده است، 27 درصد مدیران آژانس روابط عمومی معتقدند که تا سال 2020، اصطلاح «روابط عمومی» به صورت واضح و به اندازه کافی آنچه انجام می‌ دهد را توصیف می کند.

اگر روابط عمومی بتواند اهمیت خود را حفظ کند، متخصصان روابط عمومی و شرکت‌ها قادر به نشان دادن نتایجی خواهند بود که MediaMiser ادعا می کند، اضافه کردن آنچه که آنها برای دسترسی به داده ‌های عملی نیاز خواهند داشت، توسط هوش رسانه ‌ای فناوری محور یا مبتنی بر فناوری انجام خواهد شد.

در نهایت اینکه کمک به رشد صنعت روابط عمومی ابزارهای نسل بعدی را بکار خواهد گرفت که هوش رسانه ای را به هوش تجاری تبدیل می کند.

مفهوم خاص هوش رسانه ‌ای در واقع چه معنایی می‌ دهد؟ اساسا، این مفهوم به اشکال مختلف شیوه ‌های نظارت رسانه‌ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه‌ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه‌ های آنلاین نیز نقش فزاینده ‌ای برای کسب و کار هوش رسانه‌ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ‌اند. هوش رسانه ‌ای می ‌تواند از طریق مقایسه آن با هوش‌ های نزدیک به آن درک شود.

معصومه رشیدی