تبیان، دستیار زندگی
اد رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای صبح روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در خصوص رای دادنشان در اول وقت گفتند: شركت در انتخابات یك عمل صالح است و این عمل صالح را باید باشوق و به وقت انجام داد، چرا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شركت در انتخابات یك عمل صالح است و باید به وقت انجام داد

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای صبح روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در خصوص رای دادنشان در اول وقت گفتند: شركت در انتخابات یك عمل صالح است و این عمل صالح را باید باشوق و به وقت انجام داد، چرا كه بسیاری از كارهاست كه زمان آن در یك برهه خاص است و انتخابات ریاست جمهوری از این قبیل است .

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق، در خصوص رای دادنشان در اول وقت افزودند: شركت در انتخابات یك عمل صالح است و این عمل صالح را باید باشوق و به وقت انجام داد، چرا كه بسیاری از كارهاست كه وقت و زمان آن در یك برهه خاص است و انتخابات ریاست جمهوری از این قبیل است .
ایشان اضافه كردند: اگر من ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم این گونه نیست كه فردا بتوان این را انجام داد، تا چهار سال دیگر این عمل صالح قابل انجام نیست .
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه انسان مومن و خردمند كار را در زمان و وقت خود انجام می‌دهد، گفتند: مردم ما خوشبختانه تا امروز نشان دادند و اهمیت و معنای این كار را می‌دانند. چون وقتی ما در چارچوب قانون اساسی رای می‌دهیم در حقیقت به قانون اساسی و نظام رای داده‌ایم. به هر نامزدی رای دهیم در حقیقت به نظام رای داده‌ایم .
ایشان اضافه كردند: این مفهوم را مردم ما به خوبی دانسته‌اند و برای این در انتخابات مختلف شركت می‌كنند و امروز هم به توفیق الهی شركت می كنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تاكید كردند: ما دعا می‌كنیم كه آن چیزی كه برای این كشور مفید است و آن دولتی كه توانایی رفع مشكلات و برآوردن نیازهای كشور را دارد، آن دولت و آن شخص سر كار بیاید.
ایشان در پاسخ به پرسشی در خصوص تعارض تبلیغات كشورهای غربی بر ضد انتخابات ریاست جمهوری با ایده دموكراسی، گفتند: این تبلیغات كه مردم را به شركت نكردن تشویق می‌كنند، مربوط به مجموعه دموكراسی غربی نیست بلكه مربوط به تعدادی از دشمنان ماست. دشمنانی كه دوست ندارند یك نظام اسلامی با هویت دینی خود در عین حال مردم سالار و متكی بر آرای مردم باشد. یعنی مایلند اسلام نتوانسته باشد یك نظام مردم سالاری حقیقی را بوجود آورده و به قوام رسانده باشد، چون این را نمی‌خواهند و برخلاف منافع آنهاست. از این رو دوست می‌دارند این مظهر بزرگ مردم سالاری در كشور ما باشد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: این تبلیغات مربوط به دشمنان ماست و مربوط به دنیای دموكراسی نیست. مردم دموكراسی خواه دنیا هركجا دموكراسی باشد خوشحال هستند. خوشبختانه در بین غربی‌ها چه در امریكا و چه در اروپا، عناصر مستقلی هستند كه گواهی می‌دهند و اذعان می‌كنند كه لااقل در منطقه ما هیچ دموكراسی به استقرار، گسترش و شیوایی دموكراسی جمهوری اسلامی نیست.ایرنا